torsdag 1 oktober 2015

Grabbarna tillbaka = mycket mat och mycket gott!

Ja Emanuel och Emil är tillbaka i Hua Hin, de övernattade 2 nätter med mig i min studio och sedan tog de in på lyxigare hotell i centrum...
....Så nu har jag inga kallingar på kylskåpet längre.

Mycket gott blir det när jag umgås med dem två..
 Glass på Svensens. Ca 30kr för denna smaskiga glass!

Mat på nattmarknaden. Pad thai och ananasshake för ca 20 kr.

Grabbarna ville ha en riktig köttbit så
vi gick på Santa Fe' som ligger i Market Village (stort köpcentrum i centrum)

Jag har INTE ätit upp hälften av stripsen! Helt ok med lite strips om det vore mer sallad. Med dryck, ca 85kr. Grabbarna blev inte mätt så det blev efterrätt en trappa ner - på Svensens..

Detta är inte grabbarnas efterrätt, men jag vet att den är köpt på Svensens. jag har råkat sett den där.. ;) Denna tårtbit förtärdes på baren "Ocean" som ligger på gatan där jag bor. Grabbarna skulle äta och se på fotboll och jag skulle prova ett glas vitt. Vi hamnade mitt i ett födelsedagsfirande och blev bjudna på tårta och....
... B 52. Jag som har sagt till grabbarna att de ska hålla sig till ölen och det ska jag med! Skitstarkt och den var ju inte ens god!

Ananasshake även på beachen:)

Det är några dagar sedan det var blå himmel nu, men just denna dag var det blått ända tills det plötsligt blev grått (dvs spöregn i någon timme)

Avslutar med en bild från jobbet.
I Thailand har varje veckodag en färg och det är viktigt att veta på vilken dag man är född. Jag är född på en onsdag (wan put) och grön (sii khiaow) är färgen för den veckodagen. Fina arband blev det!
// Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar