måndag 5 oktober 2015

2:a besöket på Hua Hin Physiotherapy clinic

Jag vill verkligen bli kvitt min onda hälsena! Har för fasen ont nu även när jag går och värk på natten -argh! Orkar ni inte höra på gnäll, så sluta läsa typ nu!! Diagnosen på min hälsena  har varit allt från vanlig kronisk hälseneinflammation till nervbesvär runt senan och jag HAR tränat exentriska vadpress i omgångar i flera år. Japp, jag hade besvär med denna långt innan jag stelopererade ryggen och vilade från löpning i ett år efter operationen och ändå kom smärtan tillbaks efter typ 3 löppass..Så jäkla skittrisst!! Behandling av bästa sjukgymnasterna på Class Gym, AnnaKarin Jansson och Towe Källberg Söderlund har jag också fått otaliga gånger och jag har ätit mängder med antiinflammatoriska kurer, jag har gjort allt man ska och lite till och lik förbenat vill det inte ge sig!! Jag hoppas verkligen att jag har en tid på ortopeden när jag kommer hem på jullov. MEN jag har hittat Umeå metoden, den innebär injektioner eller skrapning och inte operation som de pratar om på Mora lasarett. Hur ska jag få mig till Umeå tro?!
Ja, ja det är framtiden och nu lever vi idag och jag vägrar som alltid att "gilla läget" och har som sagt hittat en fysioterapeut här i Hua Hin och 2 timmars behandling kostar 800 bath (mindre än 200kr så några behandlingar har jag råd med trots att lönen är mindre här än hemma i Sverige) och då är det hela registret av behandlingar jag får (se bilderna nedan). Jag ska ge det några gånger samtidigt som jag kör ännu en kur med Diklofenak. (Tack bästa Towe K. Söderlund för att du servar mig med din kunskap!)
Här har vi praktiken.

Fysioterapeutens "assistent" som masserar hela kroppen efter att jag först blivit inpackad i värme. Ja, det blir nästan outhärdligt med värmen, då det redan är 30 grader i rummet. Så när jag känner mig riktigt äckligt svettig då börjar hon och masserar...


Kläms lite innan det blir ultraljudsbehandling.

Inte speciellt skönt!

Och efter ultraljud så blir det TENS med kylomslag ovanpå. Och sedan får hälsenan vila en stund medans jag får behandling på nacke och skulderblad. Men SEN masseras det på hälsenan så svetten lackar ännu mer!!

Kokosnötter att trampa och stretcha på i 3 min à 3 ggr. Kändes riktigt bra! Tänk vad bra det kan va med enkla medel.
Och precis som Towe sa  -stretcha!! Hela baksidan, inklusive hälsenan i 10 minuter flera gånger per dag. Så i morgon börjar jag med seriös stretching.

Helt plötsligt fick jag besök under behandlingen.
Vit, men krulligare än Doris. Rackarns vad jag längtar efter Doris!! <3

Jag var skapligt slut efter behandlingen så det blev middag hemma.orkade inte träffa grabbarna å äta i centrum så det blev ägg, "bars" som jag köpt på marknaden (men åt inte bara en utan det slutade med tre till, dvs åt upp alla.. Tur att det är tisdag i morgon= marknad vid mig och jag kan köpa mer). Grekisk yoghurt med mango, rostade mungbönor och solrosfrön. Så enkelt och så gott! 
Det var min måndag efter jobbet, hoppas er dag också varit bra!
Kramen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar