söndag 11 oktober 2015

After work, Koh Talu och lite till.

Då har ännu en helg sprungit iväg. Det går galet fort!
Avslutade veckan med AW på Ananstasila med Patrik, the boss, rektor Monica och hennes man Johan. Vi är inte så många ännu, men efter höstlovet är det två pedagoger till som får njuta efter en arbetsvecka. Och är ni nyfikna på hur min arbetsvecka ser ut så kan ni kika här http://svenskaskolanthailand.se/veckobrev-41-hua-hin#more-11826


Bilden talar för sig självt. Detta får gärna bli en vana!

På lördagsmorgonen cyklade jag in till grabbarna 06.20 för att åka på snorkelutflykt till Koh Talu.
Det visade sig att vi bokat för sent kvällen innan ( men betalat och fått bokningsbekräftelse ) 
så vi satt på trottoarkanten i onödan i över en timme.

Jag gjorde det bästa av situationen och tog frukostbuffé på Ananstalia. 500 bath för solstol och då får man äta för den summan, samt nyttja poolen.
Underbart god!!

Och det var fler än jag som tyckte att gårdagen var toppen, men alla inte lika morgonpigga som jag.
Monica och Johan åt brunch.

Snorkelutflykten blev idag istället och "oriental escape" bad om ursäkt för gårdagen och en utflykt som jag rekommenderar. Dock var vattnet klarare och djurlivet bättre i Egypten, men ön var fantastisk!
Jobbigt att kliva upp tidigt två dagar på raken...
Det tar alltid några hyperventileringar innan det känns okey med snorkeln.

Lunchbuffén på resorten "taluisland" var superb!
Likaså kaffet och de friterade bananerna.
Men efter de friterade bananerna blev det toabesök och det kändes inte helt fel att aldrig ta sig upp från toan den här gången, inte med den här utsikten!
En heldagsutflykt från kl 06.30 - 18

Och när vi var på väg hem ringde min snälla granne Tore och frågade om jag ville ha en tub Kalles Kaviar.
Middag
Middag.

Och jag passade på att fråga om Tores sambo Jing kunde visa mig hur tvättmaskinerna nere på vägen fungerade, så nu behöver jag inte lämna in handdukarna på tvätt och strykning iallafall.
Men tyvärr så är det inte Jing på bilden. Men hon fastnar nog på bild imorgon, då jag ska få följa med dem och handla på någon stor mataffär. Alla är så snälla mot mig och tur är väl det ;)
Kramen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar