lördag 17 oktober 2015

6 veckor har gått och jag väntar på Hua Hin busstation.

Ö6 veckor har rusat fram så nu äntligen kommer Janne och Albert. Emanuel och Emil åkte hem till Sverige i onsdags och 3 dagar senare är Janne och Albert här <3. Så nu sitter jag och smuttar på en flaska vätskeersättning och hoppas att bussen från Bangkock är i tid.

Värskeersättning behövs varje dag, men ännu mer om man druckit vin på kvällen innan...

Jag blev hembjuden till Monica på fläskfilé, avokadosallad, potatis och rödvinssås och till det serverades rödvin. Så mumsigt gott! Maten smakade utmärkt och vinet också helt okey, jag har ju hört att vinet här inte är drickbart och ganska dyrt.. Tror det hette Peters någonting...
Där fick jag också träffa en annan trevlig Monica som lever här i Thailand med sin sambo sedan några år tillbaks. Hennes sambo och Monicas Johan äger en moppeuthyrningsfirma tillsammans. Jag blir så fascinerad av människor som vågar kliva utanför boxen och lita på sig själv och har inställningen att allt går!

I veckan följde jag med grannarna Tore och Jing till Macro, typ Coop extra och shoppade lite. Jag shoppade mest ägg och nötter. Jag överäter nötter när jag kommer hem från jobbet och det är INTE okey, då de är både oljade, rostade och saltade. Med andra ord inte alls så nyttiga så att det är okey att äta 5-10 nävar varje dag! 

Tur att vi har ett gym på boendet ;)  Jing är ofta där, hon kör 2 pass om dagen à 1-1/2 timme för när hon väger X kg (har inte lagt det på minnet, kg är ointressant i min värld) så ska de gifta sig.
Jag är inte helt nöjd med gymmet, det fattas lite redskap som tex. skivstång. 
Monica tränar på ett gym som heter @letic så jag följde med henne dit en kväll och det var helt okey och de hade även lite gruppträningspass. Spinningen som kördes skulle dock få våra instruktörer på Class gym att gå ut baklänges... De hade mycket konstigt för sig och det verkar vara ytterst få thailändare som vet hur man tränar.
Monica däremot är en stark tjej och galet kul att träna ihop med henne! Synd bara att det var så dyrt, en gång kostade lite mindre än 100kr och ett månadskort kostar 2200 bath och det är banne mig dyrare än hemma! Och så bra var inte utrustningen och utbudet. Det finns dock några till gym, så jag ska kolla upp dem, för nu vill jag börja träna lite mer målinriktat igen -och sluta äta nötter! I alla fall mer än 2 st nävar/ dag ;)

Artist Village, hit var vi på utflykt med skolan en dag. Det är en konstnärsby med workshop.
Jag gillade stället skarpt så dit blir det att åka igen på en ledig, regnig dag.

Jag och några av eleverna.

Mycket fin konst och väldigt inspirerande!


En budda med hår gjort av spiralsnäckor.

En väldigt fin kvinna snidat i trädet.

Bussen är INTE i tid, nu har det gått 3 timmar och det sägs att det bör ta 2-3 timmar om det är lite trafik. Ca 1 timme till säger de att det dröjer.. Men Thailand och mentaliteten här gör mig gott, känner att jag inte blir stressad och lider inte av att sitta här och blogga med svetten rinnandes både mellan brösten och ner i ögonen. 
Lägger väl mig på bänken å vilar...

Nu kommer dom!! <3 :) 4,5 timme Bangkok - Hua Hin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar