söndag 4 oktober 2015

Hårfrissan mm

Lördagseftermiddagen bestod inte av så mycket, för segpropparna Emanuel och Emil verkade tycka att sängen var ett bra alternativ denna dag ("eftersom det var mulet") och det är det ju mest hela tiden nu under regnperioden,så man måste passa på och vara lite allert när solen tittar fram. Men det har dom visst inte förstått..
Så jag roade mig på egen hand.
Jag gick till frissan på gatan och tonade håret. Det är även hon som har Laundry't vägg i vägg och som tvättar och stryker mina kläder. Lyx!!
Sköljstolen ser ut som värsta gynekologstolen.. Och gav min värsta spänningshuvudvärken.
Har aldrig schamponerat och sköljt håret så länge i hela mitt liv.
Blev ingen "efter" bild, då jag ser ut som jag brukar. Dock lite mer glansigare och mer "liv" i håret.

Söndagen startades med 1 timmes PW på löpbandet och sedan cyklade jag till grabbarna för lite mat,sol och bad. Galet varmt när solen kikade fram, och det var endast en kort stund. Men tillräckligt mycket sol för att Emil skulle bränna sig. Tyvärr finns ingen bild på eländet.. Tur att han har Aloe vera gelly att smörja sig med!! Ett tjockt lager, så har den värsta brännan/ det röda lagt sig under natten. ++++ för den!

"Na Na Place" ligger i centrum och har god mat och idag blev det stekta grönsaker, kändes som att det var nödvändigt då det inte är så mycket sallad till maten här. Mycket gott!

Vi hann hem till grabbarnas hotell "D Vare" innan spöregnet kom. Som tur är så varar det inte så länge, så jag upp på cykeln och cyklade hem och grabbarna kom efter till mig för mat och fotboll. 
I ett tidigare inlägg skrev jag att baren/restaurangen på min gata hette Ocean, men lurad!! Den heter Oasis. Och det finns självklart flera restauranger på gatan, men denna har blivit favvon då de visar fotboll och har god mat.
Nu är det verkligen tack och go' natt här i Hua Hin, kl är 23.32 och det är jobb i morgon. Och vet ni vad?! Det känns helt ok :)
Kramen på er<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar