tisdag 22 september 2015

Vägen borta!

Igår när jag skulle cykla till jobbet så var vägen bortgrävd..Som tur var så var jag ute i god tid och hittade en annan väg. Tro om den är borta för all framtid nu? Jag får väl kolla med jämna mellanrum. 4 elever till har nu börjat och rektor Monica skulle visst komma nästa vecka. Riktigt kul att vi börjar bli några stycken nu, det blir lite lättare att ha idrott nu när vi är fler.

Det händer mycket på vägen till och från skolan, idag upptäckte jag att det var matmarknad nästan där jag bor. Tror att den är på tisdagar och lördagar. Jag får komma ihåg att kolla på lördag, för billig frukt och grönt är ju aldrig fel! 

Grishuvudet lät jag bli att köpa...

Likaså gristrynena....

 Men en morot, lök (tom dessa smakar så mycket godare här), några tomater, rabutan (de håriga frukterna), mango, vårrullar och en friterad trekant med krabstick och spicysås i köpte jag och betalade ca 50kr för allt! Och nu höll jag på att glömma påsen med  typ nöt/frö müsli som är kladdig så det blir typ bars ( rätt söt) men smakade super gott till en kopp Gevalia.

 Den här krabaten såg jag också idag, tur att den var stendöd och torkad. Tror det är en Gigant Centipedes -jättetusenfoting och den har inte ett dödande bett, men morfin ska visst bara ta udden av smärtan...Jag ska nog fortsätta att alltid ha flip flopp/sandaler på mig...
Det var allt för denna gång.
Ha det bäst!
// Kramen 


 
 
 .

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar