lördag 19 september 2015

Värsta utskällningen..!

Ja, nu har jag arbetat en vecka och det känns bara bra! Nina som arbetat som rektor på Koh Lanta i 5 år är ett riktigt proffs -en riktigt duktig pedagog, hon kan sitt Thailand och tar hand om mig på bästa sätt. Jag får en otroligt bra start och det känns trisst att Nina bara arbetar en vecka till och sedan åker hon hem till Sverige. Men då kommer Monica som är ordinarie rektor här på skolan i Hua Hin ( och även i Huay Yang) och det verkar också vara en toppen tjej så det ser jag framemot och så kommer det ju några fler pedagoger om några veckor.
Jag och Nina avslutade veckan med after work, god lunch, promenad, Chang på en strandbar och sedan avslutade vi med fotmassage. Det här ska nog få bli en rutin..
Nu kommer jag till den värsta utskällningen..Jag hade parkerat min MTB vid Seven eleven/ Joys för att åka moppe med Nina in till centrum för att ha after work (tur att ni inte ser mig på moppen med cykelhjälm, ser väl ut som den toka jag är ;) ) Och sedan när jag skulle hem så tog jag public bus (typ kommunala bussen kostar ca 2 kr att åka ) och skulle vara beredd att plinga där jag skulle av. Mina 10 bath hade jag redan tagit upp i handen, beredd att betala chauffören när jag klev av. Det var trångt (man står om det inte finns plats att sitta..) och jag såg inte speciellt bra så jag tryckte, bussen stannade och jag krånglade mig ut. Har fullt fokus på att titta mig omkring och inser att jag klivit av galet för tidigt! Hoppar i förskräckelse när chauffören lagt sig på tutan och då inser jag att jag inte betalat så jag springer tillbaka och sträcker in pengen till honom och ber om ursäkt och han ger mig en rejäl utskällning!! Snacka om att känna sig liten, blev riktigt skakis...Jag måste ta reda på vad förlåt heter på Thai, kanske hade det blivit lite bättre då. Fick alltså gå en bra bit till cykeln, men vad gjorde det? Det var behagligt väder och inga planer för resten av kvällen. Tur hade jag iallafall för timmen efter att jag kommit hem så började det att spöregna, nu snackar vi regn!! Vägen utanför blev snabbt översvämmad och jag filmade bilarna som plöjde sig fram i vattnet och de stackars mopedisterna hade vatten ända upp till smalbenen. Tyvärr syns det inte mycket på filmen. Så den blir inte med här. Sedan började det åska och blixtra och ni som känner mig förstår att pulsen steg ganska snabbt och mycket här i min ensamhet. Och inte nog med det, så gick strömmen vilket innebar att AC' n inte fungerade och det blev kol svart! Som tur är hade jag tagit med mig en ficklampa. Det blev hur varmt och kvavt som helst i rummet och det gick inget vidare att somna kan jag tala om, men till slut öppnade jag fönstret och hoppades på att inte myggen tog sig upp på 4e våningen och att den tunna gardinen är tänkt som myggnät. Strömmen kom dock tillbaka efter någon timme så jag sov gott till slut iallafall.
Nu ska jag uppleva min första helg här i Hua Hin :)
Kramen på er alla
Ps. Och ni som är intresserade av vad vi gjort på skolan kan klicka på länken nedan

https://www.facebook.com/svenskaskolanthailand.se/posts/913538848692678:0 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar