söndag 20 september 2015

Första "ensamma" helgen i Hua Hin

Lördagen startades med ett pass på gymmet och det fick bli crosstrainer och styrketräning. Det finns fria vikter och en bänk att köra mage och bänkpress på. Jag saknar min pilatesboll att göra rygg och magövningar på så den får nog Janne packa ner när han kommer om några veckor.
Kanske tränar jag fel på löpbandet, för alla Thai som stått på löpbandet har det på max lutning och sedan håller de i sig så att de inte trillar baklänges.

Måste också göra reklam för mina  träningshandskar, klart de bästa jag haft! Och de billigaste. Så bra med "öglorna" så jag slipper använda tänderna å dra av handskarna med...
Sedan blev det stranden, men kände mig rastlös så förstod att det inte var någon mening med att hyra stol.
Så efter en timme blev det poolen vid lägenheten istället. Helt ensam vid poolen, så det blev några längder i den. 
På kvällen åkte jag och Nina på marknad, shoppade och åt lite mat. 
Så god sapparot shake (ananas) och den var så mättande, så vi delade på de där köttspetten med jordnötssås och sedan blev det bara en kula mangoglass.
Söndag blev det frukost på stranden. Mango och pomello - mums!
Mangoshake och kyckling i sötsursås till lunch.
Förstår ni vad jag kan frossa i alla goda frukter, som smakar så mycket mer här -Ilove it!
Och avslutade dagen med shopping på Market Village. Ny väska, så att det nyinköpta paraplyet ryms.
I morgon är det arbetsdag och det kommer nya elever och rektor Monica är på plats, efter att ha startat upp en ny rektor på Koh Lanta.  Jag riktigt längtar tills i morgon! Summeringen av min första "ensamma" helg är att den gick fort, jag har njutit, upplevt och är glad att det fungerat perfekt med Skype. 
//Kramen

2 kommentarer:

  1. Så mysigt du ser ser ut att ha det Kram på dig <3
    =)

    SvaraRadera
  2. BTW den løpstilen på bandet existerar på mitt gym oxå =/ krampaktigt håller de i sig så det riktigt RYCKER i armar & axlar nær de går/spriner!! ?

    SvaraRadera