onsdag 9 september 2015

Nu börjar min resa, Sanuk Svenska skolan i Hua Hin

Japp, nu sitter vi på tåget. Det är jag, min son Emanuel och hans kompis Emil. De två ska starta sin 5 veckor långa resa hos mig. Och det ska jag erkänna, att det känns verkligen gött med sällskap de första dagarna. 9 månader - det är ju en hel graviditet..det tänkte jag inte på när jag tackade ja till tjänsten ;) Ja i 9?månader ska jag arbeta på Sanuk svenska skolan och det kommer att bli fantastiskt roligt och lärorikt! Familjen kommer jag ju att prata med på Skype och de kommer till höstlovet (hoppas verkligen att Albert får ledigt från gymnasiet) men Doris .... Rackarns vad jag kommer att sakna henne. Fast det är ju bara 100 dagar sedan kommer jag hem på jullov. Jag har inte varit packad å klar i speciellt god tid, började igår eftermiddag och inser nu att jag verkligen borde ha fyllt i hyreskontrakt mm hemma och inte nu på tåget!! Hur gick det här till?! Jag som alltid har full koll, jag är ju "check,check, double check...thailändskt bankkonto och en thai telefon med sim kort ska också fixas. Tur att världens bästa Carlsson (fd ;)) kan guida mig via mobilen. Shit vad jag kommer att sakna honom, kärare än någonsin blir man sa "polis Göran" som arbetat utomlands i längre perioder. Ja ja vad är väl 100 dagar... Kommer att ha galet fullt upp och skoj, har en "passa på att förkovra dig i lista" och en "göra lista" får se hur mycket som kan bockas av under dessa 9 månader.
Och tack snälla vän och kollega Maria Sisell för boken, du hade så rätt att den hann jag aldrig att köpa! Nu är det dags att kliva på flyget så...höres från Thailand!
Kramen på er alla!

Och det här inlägget hade ju inte gått iväg, men bilderna är borta så håll till godo med dessa. 
Börjat packa upp och flippar med mobilerna. Jätte fin studio och i morgon ska jag träffa rektor Nina och tillsammans med henne hitta till skolan. För det gjorde inte min hyresvärd, men de försökte och bara det är ju snällt! Blir bra det här! Nu ska vi gå över gatan och handla vatten, öl å chips. Ca 29 grader ute och klockan är här 21.10 sedan blir det nog sängen, lite sömn har det blivit de sista dygnen.
Så nu säger jag sov gott och massor av kramar!



1 kommentar: