måndag 14 september 2015

Dag 1 på Sanuk

Japp, då har jag gjort dag 1 på Sanuk och denna vecka är till för att installera mig, plocka fram material, ha inskrivningssamtal och lära känna de tre elever som redan börjat i skolan och som Nina är ansvarspedagog för den tid  hon är här. En lugn start med andra ord, men att spela fotboll på rasten i denna värme är jag inte van med..skoj men ack så svettigt! Eleverna har endast gått en vecka och har redan lärt sig mycket thai, själv kan jag säga "sa wa dii kaa" som betyder hej och "kap kun kaa" som betyder tack. Emanuel å Emil tog nattbussen till Koh Lanta igår, men de laddade först med fotscrub på stranden. Dom borde ha lärt sig säga nej på Thai..och nu kom jag på att jag lärt mig ett till: mai chai = nej tack eller om man bara säger mai som betyder inte.

15 min tog det för mig i morse att cykla till skolan och då väntade jag vid tågövergången på ett tåg i mer än 5 min och det var bara den "cyklande lärarinnan med cykelhjälm" som snällt stod kvar och väntade på att tåget åkt förbi. Dock lär jag köpa mig en MTB eller liknade då jag flyger över alla fartbulor!
Efter arbetet blev det en långpromenad upp till bla apberget, det kändes som att jag skulle bli överfallen av en apa när som helst!
I morgon är det jag som håller i idrotten så vi börjar med ett Thai tema: Yoga och sedan avslutar vi med ett dopp i skolans pool, så God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar