fredag 11 september 2015

2,5 dygn och börjar landa lite

Ja nu har vi varit här i 2,5 dygn och känner nog att jag valt rätt del av Hua Hin att bo i. Khao Takiab är lugnt och ligger lite utanför centrum och det tog oss ca 1 timme att gå till Village Market som är ett stort köpcentrum där bla Svensens finns! Svensens är en glassbar som är riktigt najs. Jag vågar knappt skriva detta, men det blev middag där igår..en glass?! En stor glass och sedan orkade vi ingen middag...
Min hyresvärd Bee är fantastisk, först när vi kom tog de oss med i bilen för att visa var Svenska skolan ligger, men det visade sig inte vara det lättaste så vi gav upp. Nina som har varit rektor på Koh lanta i 5 år och nu flyttat hem till Sverige (men som ska arbeta med mig i några veckor) hämtade upp mig på moppen dagen efter och vi åkte och kollade skolan och det var ju absolut inte där vi åkt. Skolan är ca 2,5 km från mitt boende och jag behöver inte korsa stora vägen ( galet mycket trafik där!!) så det är ytterligare en fördel med mitt boende. Jag har fått lånat en cykel av Bee och tänkte jag skulle klara mig med den, men Nina och Monica (rektor här i Hua Hin) säger att det är ett måste med moppe. Så är det kanske, men på måndag tar jag iallafall cykeln till skolan. 
I morse vaknade jag före grabbarna och hann både yoga,springa på löpbandet och fixa frulle innan de vaknade. Det blev endast 10 minuter på löpbandet, då jag ej fick på AC och svetten bara forsade. Men det räckte, för det gjorde ont i min jädrans hälsena!! Blir spännande och se om sjukvården i Mora kan leva upp till vad de lovat, jag står på väntelista till ortopeden och de ska tajma det så jag får komma när jag är hem på jullovet. Fungerar inte med vila, dunderkurer av diclofenak, excentriska tåhävningar mm Jag har verkligen provat allt. Så nu håller vi tummarna och förlitar mig på ortopeden.
Efter frulle blev det buss in till centrum (2,50kr) och beachen där. Och nu kommer jag ihåg varför beachen där jag bor (Takiab beach) var bättre -alla försäljare!! Men vi hyrde iallafall solstol och åt lunch. Där passade jag även på att börja med lite lyx: fotscrub,pedikyr och manikyr på stranden 😀 Galet billigt, ca 100kr! Och nagellacket matchade min gamla Polar klocka, tänk att den håller och duger ännu trots minst 10 år på nacken👍🏻 Ska jag på den stranden igen så är det nog till det där stället pga god mat och trevlig personal. Vi gick stranden hem och det gick lite fortare än att gå efter bilvägen, trots två stycken vältränade ? 21åringar som fick ont både här och där.. Men det är nu glömt då de precis kom hem efter ytterligare en promenad, som visst innehöll både en pinacolada och tequila. Jag tar gymmet imorgon bitti, men det gör nog inte mina rumskamrater..
Sov gott och stor kram!







2 kommentarer: