lördag 21 december 2013

Key West dag 5

Att bila ner till Key West från Fort Lauderdale tog ca 4 timmar  och GPSen funkade hela vägen :)  Vi hittade motellet Blue Marlin utan problem och det var helt ok och var precis så som jag förväntat mig ett amerikanskt motell. Och läget är perfekt.
Här nere var det varmare än i FL, ganska stor skillnad på luftfuktigheten också då det var klibbigare här.
Snabbt på med badkläder och gick till
South Beach (tog kanske 3 min) Den var liten och det var rätt så mycket folk, men jag sov gott där i 40 min och sedan promenerade vi över på andra sidan till hamnen och såg på solnedgången. Underbart vackert (ja det är jag som tagit bilderna! )
Då vi åker tillbaks imorgon så fick vi springa runt på en massa "måsten" idag, så som Hemingway, Sloppy Joe, sydligaste punkten, men där var det ett antal kineser som köade för att fota så dit får vi gå imorgon igen.
Jag har shoppat och promenerat massor dessa dagar så att jag tror att jag fått inflamation ? i ljumsken, ont har jag iallafall...så när vi är tb i FL så blir det till att vila i solen.

2 kommentarer:

  1. Man ska ju inte stressa i Key West sa jag ju!! :)
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Så sant Nisse!
    Kommer nog att åka dit igen och ha tid på mig så jag kan cykla runt hela Key West och lite till !

    SvaraRadera