söndag 22 december 2013

Dag 6

Blev full i skratt i morse då man tog sin frukost  i receptionen på en bricka och gick iväg till rummet och smaskade.. ;) Det mesta hamnade i komposten (har tyvär inte hittat den ännu)
När vi gick för att fota den sydligaste punkten så hamnade vi mitt i en spring tävling. Hade jag vetat om den så hade jag absolut sprungit, rackarns vad fränt det hade varit att haft en nr lapp från Key West! Dock var det ingen annan i familjen som tyckte att det var synd att vi missade detta...
Igår provade vi även Key Lime Pie och det var tur att vi delade på en slice, då den var mindre god. Och det var vi iallafall överens om alla fyra.
Vägen tillbaks till Fort Lauderdale var  dryg och vi borde ha stannat och ätit något innan vi kom in på motorvägen som hade 4 filer åt båda hållen och då var det svårt att svänga av vägen....
Och när vi kom in i smeten med vägar hit o dit, då lägger GPS en av (3 ggr, argh!!) Och så är den lite efter, så min standard fras blev "helvete där skulle vi av " blev dock bara 20-30 min felkörning.
Resten av dagen blev på beachen nedanför hotellet och ett glas rött på balkongen med boken Butterfly av Kathryn Harvey. Och den ÄR lika bra som för 20 år sedan :)

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det bra! Vi skulle gett vad som helst för den där frukosten.. God Jul på er och hoppas ni får en fortsatt bra resa!

    SvaraRadera
  2. Längta efter en hederlig havregrynsgröt!! Det gör alltid jag när jag är ute å reser (i alla fall efter ett tag...) Vi hade det bra och jag läser att ni också har det!
    Kramen

    SvaraRadera