torsdag 26 december 2013

FL Dag 10

Idag firade amerikanarna sin julafton och mycket var stängt. Synd för oss, då det var lite för mycket moln för sol och bad.
Då blev det en lååång promenad istället och jag inser att jag och min familj inte är riktigt lika/överens när vi inte vet var vi är eller hur långt det blir.. "shit the same" vad skulle vi gjort annars?!
När vi korsade vägen kom en fet jävla Dodge ( Emanuels uttryck)  med en ung kille som sträckte sig ut genom förar rutan och gav killarna ett varsit  julkuvert och sa : Merry Christmas! 
Promenaden slutade med lunch (efter 4,5 tim) på favvostället nedanför vårt hotell (Ocean view delight - som rekommenderas starkt om ni har vägarna förbi )
Och där öppnade killarna kuverten och det var 2 lotter, helt otroligt! Jag trodde det var nå' fuffens, nå reklam men det var helt underbart, bara någon som ville skänka glädje <3 Dock vann de inget,  men vad gör väl det?!  Gesten var <3 och något att ta efter! Och idag bestod min lunch av en Grekisk Wrap (så god)  och gick sedan de 150 m till hotellet och gjorde lite ryggövningar och välbehövlig stretch (inte van att promenera på asfalt i 4.5 tim) med sällskap av bästa Albert :) Sedan blev det mat och kortspel i lägenheten. Lägenheten har en toa och ett badrum m toa, kök o vardagsrum med sovplats,  ett sovrum och en walk in closset. Riktigt skönt att ha så pass stort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar