onsdag 25 december 2013

Dag 9 julafton i FL

Imorse vaknade jag tidigt som vanligt och kollade fb och fick lite hemlängtan då alla skrev om julfirandet hemma (kl 6 i FL är kl 12 hemma i Sverige.)
Jag började steka amerikanska pancakes isf tomtegröt medans de andra sov. Jag skulle väl aldrig köpa en färdig pannkaksmix hemma och vill inte ens läsa innehålls förteckningen, men de gick åt i ett nafs med fruktsallad och glass. (Sicken frukost..är det därför vi älskar att va utomlands, för att  vi lever lite "galet" en stund ?!)
Min mage är i uppror, trots att jag petar duktigt i maten..försöker att låta bli det magen inte tål. (men OMG det är inte lätt i detta land!)
Idag låg vi en stund vid polen, men då det inte blåste så mycket, så blev det för varmt och vi tog havet på eftermiddagen.
Havet svalkade skönt och stranden är så lång så att man behöver inte precis trängas. När vi fått nog av sol och bad åt jag och Albert en Gyro tortillawrap på Ocean View Delight (precis vid stranden nedanför vårt hotell) och Janne och Emanuel åt en hamburgare och det kändes som riktigt "homemade" och vi kommer absolut att äta där igen. Super gott!
Restaurangen vi hade sett ut för vår julmiddag var stängd och det medförde besluts ångest, så det blev hämtpizza och sallad från  Primanti Brothers (även det nedanför vårt hotell)
Hoppas inte restaurangerna är stängda imorgon, då de firar julafton den 25e isf den 24e i detta land.
Men vi har tagit det säkra före det osäkra och fyllt kylskåpet.
Vi avslutade kvällen med kortspel och med Alladin och Cloettas skumtomtar som insats.
Tur att jag inte är den som vinner mest..
Jag räknar skarpt med att ta en rejäl utrensning/detox/tarmvila eller något dyl. efter nyår. Jag är varken snäll mot min mage eller min familj. På tal om min familj så hittade de en t-shirt som de tyckte passade till mig. På den stod det: I'm pooped to day...
God Jul allihopa! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar