söndag 5 januari 2014

"Du tager vad du har bollar"

Andra gör choklad bollar och jag gör bollar på det som jag har hemma och då blir det "du tager vad du har bollar"
Det blev ju så grymt spännande i JVM finalen, så i väntan på förlängnigen så blev det till att fixa något smarr.
Synd nog så förlorade Sverige guldet, men vann ett silver :)

RECEPTET PÅ BOLLARNA JAG GJORDE IKVÄLL:
Mixa ihop detta i en matberedare:
14 urkärnade färska dadlar
2 dl mandelmjöl
4 msk kakao
1/2 dl kokos
1/2 dl smällt kokosolja (ev mer om de blir torra och om du vill ha de kladdigare
2 msk honung

Rulla till bollar och rulla de sedan i hackade hasselnötter. Jag rostar alltid mina i stekpannan, tycker det smakar mycket mer och godare av nötterna då.

Jag passade på att äta ett gäng :0  för imorgon börjar "utrensningen". Jag kommer att uppdatera er vad jag gör och hur det går :)

1 kommentar: