söndag 12 januari 2014

3 dagar nedtrappning & 3 dagar utrensning och nu Paleo 80/20

Efter 3 dagars nedtrappning och 3 dagars utrensning så skärper jag tilll mig och äter så att min mage mår bra. Jag vet att Paleo 80/20 funkar, så det är bara att sätta igång!
Med Paleo 80/20 menar jag att jag äter 80% strikt Paleo och 20% som inte är strikt Paleo, jag vill äta Keso och lagrad ost ibland och även för att det inte ska bli så krångligt när man är bort bjuden /restaurang besök. 

Dagens frukost: KOKOS GRÖT
2 ägg
1 dl kokosmjölk
1 msk kokosmjöl
Lite gurkmeja, kardemumma och kanel
Vispa ihop allt och koka ihop till lagom konsistens.
Toppas med blåbär, hallon, nötter och frön och kokosmjölk.
 
 
 
 
 
Dagens lunch
FLÄSKPANNKAKA 2port.
6 ägg
1 banan
svartpeppar
140 gram stekfläsk
 
Stek fläsket och lägg i smord form (med kokosolja såklart)
Mixa ihop övriga ingredienser och häll i formen.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader ca 20 min.
 
Serverade den med Keso och Paleo lingonsylt (lingon ihop kokad med äpple) Mums!
 
Middagen bestod av Tacos/ Tortillas och jag åt av det som jag bör: Taco färs, Kyckling, sallad, gurka, tomat, lök och cashew och guccamole .
Avslutade middagen med kaffe och "ta vad du har hemma bollar" som är suveräna att ha i frysen och ta fram när man är sugen på något sött. (recept i ett tidigare inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar