söndag 26 november 2017

The Happy World Tour.

Hej!
I dag är det en sådan där dag då jag nyper mig i armen, jag gör ju det ibland för att verkligen kolla att jag inte drömmer... I dag fick jag vara med och ta emot tre svenska hjältar som har cyklat i 14 månader, i över 30 000 mil och genom 25 länder för att samla in pengar till barnhemmet Muang Mai i Phuket! Och jag är grymt imponerad och riktigt avundsjuk, jag skulle mer än gärna anta en sådan utmaning/ insats... Det var en sådan glädje på plats så att det går inte att beskriva. Förhoppningsvis så säger bilderna en del och läs gärna mer o om det fantastiska arbetet dessa människor gör:  thehappyworldtour.com/sv   http://happychild.se/barnhemmet/





Det spöregnar, tur det fanns tak.




















De äldsta barnen fixar Thaicoffe åt mig.






















Vi blev bjudna på förtäring.





















Kjelle Bergqvist är välgörenheten själv
och hade åkt upp från Huay Yang för att närvara.






















Väntan blev lite lång, men skoj!























Barnen gör sig fina inför målgång och uppträdanden.























Flickorna inne i sitt sovrum.






















Redo att ta emot hjältarna.


























På dörrarna sitter foton på vilka som bor i vilket sovrum.





















Sängkläderna bort från madrasserna när det är dag. 
Snyggt och prydligt i rummen.





















Städschema fanns i rummen.





















Barnen hade gjort en fin tavla över alla länder som
Happy World Tour cyklade igenom.
























Nu kommer dom!






















Sanukpersonal, barn och föräldrar är på plats för att välkomna 
dom i mål!






















Heja, heja!























En bild säger mer än tusen ord.
Vilken bedrift dom har gjort, Lovisa, Calle och Eva!!



Thaiairways är en av sponsorerna och cyklade även  med första och sista veckan





Och vi applåderar OCH applåderar  fortfarande 😉.


1 kommentar:

  1. Jag själv behöver hjälp .... När jag lagt in den sista bilden och skrivit bildtext så kommer jag inte "ur" bilden. Så o jag sedan vill skriva vanlig text igen så hamnar det på bildtexten?! Vad gör jag för fel?

    SvaraRadera