onsdag 15 november 2017

Kamala gym och crossfit

Hej igen!

Då det har varit mer regn än sol sedan vi kom hit så har vår vardag satt sig rätt så snabbt den här gången. Det är annars lätt hänt att bad och solabstinensen tar över i början.. Men nu har vi hittat en skön rutin. Patrik öppnar upp sin dag vid datorn och jag planerar mina Må bra/ träningsresor. 
Det känns riktigt skoj att resorna till Spanien är så gott som fullbokade! Men är ni intresserad så hör av er - det kommer mera😉💪

Men just idag så startade min dag annorlunda, den startade med en kort löptur. Vi körde nämligen ben på gymmet för 3 dagar sedan som resulterade i en helt underbar och djävulusisk träningsvärk som jag nu bara var tvungen att få bort!  För idag var det ju dags för ett benpass igen..
Kort löptur och stretch var ett fungerande recept 👍

Efter någon timmes jobb så tar vi moppen till "Kamala gym och crossfit" som är ett riktigt bra gym för att vara i Thailand. Det är svårt att hitta riktigt bra gym i Thailand och när vi var hemma i Sverige så gjorde vi lite research men fick inte fatt på det vi ville. Men väl på plats så hittar vi till vår glädje detta och det är precis nyrenoverat och riktigt fräscht. Kanske att vi saknar någon maskin för benen och för latsen, men det finns ju alltid alternativ övningar. 

En månad kostar 900thb, så det är bra pris också! Annars så upplever vi Phuket dyrare än Huay Yang och Hua Hin. 

Och klart att det är fräscht när det städas så här grundligt med våttvätt.

Denna kvinna inte bara städar, hon servar med handdukar och vatten också. Bara att det finns handdukar att tillgå kommer att bidra till att gymmet är fräscht.



Innan benpasset försöker jag mig på något som jag nu bara MÅSTE fixa innan vi lämnar Kamala!
Bjuder på denna videosnutt och att jag inte hoppar ner beror INTE på att jag är fjompig utan lite rädd om min opererade rygg ( så det så 😉) Tryck här så får ni se: Apgång

Ha, ha eller hur?! Här kommer i alla fall ett riktigt skönt benpass.
Dags för raka marklyft. Satan i gatan vad hon tar i.

Raka marklyft.
Hela passet är med ett uppvärmningsset 
och sedan 3 x 10.

Breda knäböj. I vanliga fall även neutral fotposition,
men som sagt benen fick mycket förra passet..

Utfall




















Höftlyft.
Med små, små rörelser i det övre läget är denna övning en 
riktig "rumpdödare"






















Och efter ett bra pass, byte av dyngblötta linnen och en proteinshake så stannar vi vid vägen och shoppar lunch.




Kokerskorna ville också vara med på bild.

















Efter god lunch så blev det solstol och träningspodden i lurarna för mig och Patrik fortsatte arbeta, han åkte upp till sin nyöppnade Sanuk skola för att träffa rektor Petra och pedagog Anita. Och efter några timmar kom en svettig Patrik tillbaks, han är en bra vaktmästare också 😉
Ett snabbt dopp i poolen, sedan en kort moppeutflykt för att komma bort från turiststråken och hitta ett matställe. Vi åkte runt lite och kom tillbaka till vägen som går till skolan och Mam´s resturang hittade vi där. Bland den godaste och matigaste Green curryn vi ätit. Hit kommer vi igen.



Green curry with chicken, rice with "kai dao"
















Mätta och belåtna åkte vi hem med moppen och tog sedan en skön promenad i flip flop. Hör att det är minus11 grader och raggsockor hemma i Mora .....
Mmm..det var våran dag och nej, det är inget synd om oss inte...😘

Kram och go´natt! // V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar