måndag 20 november 2017

Frukostbuffé på Sunprime i Kamala.





Hej igen! 

Då veckodagarnas lyxfrukost med naturell yoghurt och solmogen mango börjat bli tjatigt (ja, jag vet..helt otroligt men sant.. skäms på mig!)  
så har vi helt plötsligt infört en ny rutin.
I alla fall en sk. "helgrutin"...
Och då ENDAST på EN av dagarna... Det hade lätt kunna bli både lördag och söndag, men någon måtta lär det ju vara!! Jag snackar nämligen om  Sunprime's frukostbuffé! (Sunprime = Sunwing med åldersgräns 16+) 
Den bestod verkligen av allt (+ lite) till av vad vi önskar oss på en bra frukostbuffé. 
Det som absolut måste finnas för mig är Nutella och för Patrik är det vita bönor och korv. Det känns som att han är den nyttigare av oss...men skenet bedrar, jag lovar 😉
Jag åt så mycket så jag levde på frukost, 2 kokosnötter och en proteinshake den dagen ... Galet mätt och belåten med andra ord. Nepp, nu lurades jag.. Vi hittade en mysiig restaurang på huvudgatan där vi tog take away sent på kvällen, typ mitt i natta. Så lite chicken panaeng gick också ner.. 

350 thb/pers för en riktigt god frukost vid havet. 

Tallrik nr 1.

Tallrik nr 2.

Tallrik nr 3: egen komponerad pannkaka, med Nutella, skivad banan och nötter -OMG!!
Och Nutella med en croissant så klart 😋

Efter riktigt go' frulle tog vi moppen till Surin beach. Phuket levererar med riktigt fina badvikar inte långt ifrån varandra. Så på 10 minuter norrut med moppen så har vi funnit en favvostrand!
Surin beach. 

Men först lämnar vi "vår" strand Kamala beach.

Surin beach, med massor av grönt innan sand.



Slurpar kokosnöt.

Slurpar 1 och 2 kokosnötter...

Surin beach 

Sen, bra pris på middag på gatan.
Mm.. vad säger man....ytterligare en dag i paradiset...

Tack å go´natt // V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar