söndag 5 november 2017

Avtackning efter 6 veckor på Vittra = som 27år i Mora kommun

Oups...!

Vågar ja skriva så, att Vittra avtackade mig mer efter 6 veckor än vad Mora kommun gjorde efter 27 år...  Blir jag portad för framtida arbeten då i Mora kommun tro? Läskigt att ens tanken dyker upp, eller hur?!
Jag lägger ingen värdering i det (försöker att inte lägga är nog mer sant..) men blir lite full i skratt när jag tänker på det. Och glad, för rackarns vad nöjd Vittra lär ha varit med mitt arbete 😉
Och det vet jag att dom var, för jag levererade verkligen och jag fick mer än gärna ha fortsatt hos dom meddelade ledningen när dom tackade av mig. Nu har dom fått tag på en pedagog till klassen så det känns riktigt skönt och jag hade gärna haft Samir som kollega!

Anledningen till att detta dyker upp nu är för att jag håller på att packa för min tripp till Phuket och packar ner pocketböcker som jag fick, blomman får killarna ta hand om. Jag har tre krukväxter i min lägenhet, få se om dom överlever en månad...
Och en annan anledning är faktiskt att jag är lite trött på jante... 
Ibland måste man få säga -fasen vad bra jag är och ibland måste ens arbetsgivare våga se på den individuella pedagogen och inte tänka på att det blir orättvist...Tänker och tror att det är så ofta (synd nog) men inte överallt. Det är väl en av fördelarna på Sanuk, att jag får arbeta med pedagoger från hela Sverige och byta erfarenheter och kunskaper med så många! Och det ser verkligen olika ut på skolorna i vårt avlånga land. Det är också nyttigt att ta sig utanför kommungränsen, då upptäcker man att vi har ju faktiskt riktigt bra lokaler på många av Moras skolor. Så slutgnällt på det 😉

Men nu är det slut på pack- pausen. Så nu är det till att packa klart, mysa med Doris,
hjälpa killarna med diverse saker och antar att det blir till att ge lite huvud/ansiktsmassage också innan vi säger go´natt. Och jag hoppas innerligt att min hosta är borta tills imorgon för då bär det nämligen iväg till S -holm och sedan till Phuket.

Sov gott när det blir dags// Veronica



Avtackningspresenter








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar