fredag 18 oktober 2013

Dag 18

Gårdagens middag - dagens frukost!



Älskar kålpudding, så jag åt den gärna till frukost idag
 
Recept Paleo kålpudding:
 
                                  1 kg vitkål, strimlad/hyvlad
 
                                   1,5 kg köttfärs (fick tag på krav och ekologisk till extra pris :))
                                   1tsk salt
                                   1 tsk Kockens köttfärskrydda
                                    Svart peppar ( jag tog ca 15 drag på kvarnen)
 
                                2 msk buljong ( jag använder Biofoods utan jäst och socker)
                                   8 dl vatten                                 
                                   Kokosfett att steka vitkål i och smörja formen med.
 
 

Bryn den strimlade vitkålen i omgångar och lägg ca 1/3 i botten på den smorda ugnsformen

 

 

Blanda köttfärs, salt och kryddor samt resterande av den brynta vitkålen.

Lös upp buljongen i 8 dl vatten och blanda ner i köttfärsen.

Lägg allt i den smorda formen och grädda mitt i ugnen 175 grader i ca 50-60 min.

Säger bara MUMS!!
 
 

1 kommentar:

  1. Hm..tro när jag ska lära mig att få texten som/där jag vill.. Argh!

    SvaraRadera