lördag 1 december 2018

Lägenhet i Thailand, shopping på Ikea Bagna, Bangkok

Jag tror aldrig att jag tidigare köpt mig själv en födelsedagspresent... eller ? Inte en sådan här iallafall!!  Man fyller bara 50 år en gång eller hur...!?  Så jag har gett mig själv en lägenhet i Huay Yang i present :) YES!  2 sovrum,  med 2 wc/ dusch och kök/vardagsrum som nu står målad och färdigställd för att möbleras. Så skoj när det blir klart.... Ni som känner mig vet ju att shopping i timmar inte riktigt är min grej. Men nu jäklar så ska det shoppas, fixas och trixas!

"Vi" jobbar, jag planerar inköp så det ska
gå fort och smidigt på Ikea

Vi byter hotell, förflyttar oss lite närmare Ikea Bagna.

När vi checkat in så fanns det ingen restaurang
i närheten. Vi går till 7- eleven.

Och då får vi uppleva något som ingen av oss tidigare varit med
om, vi får  nämligen betala avgift för att gå under en viadukt
 för att komma till shopping.

I Thailand finns det galet många 7-eleven
 (och fettman ökade drastiskt efter att de etablerade sig :(  )

Men vi hittade  iaf god,ok mat. Spicy chicken with rice.

Det är ett  fint, modernt och riktigt prisvärt hotell.
 Endast 200kr/ natt

Frukost ingick dock inte.

Men fick go´kaffe ändå!
Checkar ut och tar taxi till...

...Ikea!


All this is mine...

Otroligt bra service av Wiphanai, företaget som
 jag köpt lägenheten av. Privatchaufför som hämtar
 och lastar a´la Thaistyle.
In med rubbet...
Kolla!! Det kommer att bli galet fint :) 

Diskar och ställer in i skåpen. Jag har faktiskt släpat
 otroligt fina plasttallrikar ända från Ica Maxi i Mora...

Ikea levererar... 250 spik å skruv.. typ ;) 

Njuter en snabbis av solnedgången över Burmabergen.

Innan det är dags igen.. Shopping, HomePro i Prachuap Khiri Khan.

Bra service i Thailand, många som hjälper till!
 Nu har vi skruvat, borrat, svettats, packat upp, druckit vin, fixat gardiner, svettats, druckit vin, fått tvätt levererad, ätit god mat på restaurang för 30 kr/2 pers, diskat och bloggat... Nästa inlägg då jäklar får n se en underbart fin lägenhet! Men nu är det tack å go´natt i den här änden av världen iaf.
 Stor kram på er alla <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar