tisdag 4 december 2018

Nu är jag ägare av 111 på #bluemarinecondominium, Huay Yang, Thailand

Klockan 08.00 ringde väckarklockan (men som vanligt så jag vaknade typ 2 timmar tidigare...)
Idag var det nämligen land office och hantverkarbesök som stod på dagens göralista. Hm, och jag som trodde att ni i mitt nästa (detta) inlägg sulle få se den färdiga lägenheten. Men snart så! Och OM madrassen till sängen kommer nu kl 17 så kan vi flytta in i den ikväll :) 

Här mäts det myggfönster. Leverans om 2 dagar.
En skjutdörr, ett stort fönster och 2 mindre för
 en summa på endast 1200kr. Thailand är lite härligt så!

Här ska de måla över plugghål, jag hade nämligen lite svårt att bestämma
 mig var spegeln skulle upp.. (Patrik som borrade jublade..)

Min Ikeabyrå gick precis in vid fönstret. Efter att de tagit bort listen vill säga..
  Vi erbjöd oss att göra det själv, men som tur var så gjorde dom det.
Den var nämligen  inte bara att sprätta bort - den var gjord i betong!

En lägenhet, ger många arbetstillfällen i Thailand.

Oups, dags att fixa gardiner. Också min starka sida 😂
Vi anlitar Jeab som lovar att de sitter där när vi är tillbaks efter nyår.


Ibland är det underbart att man har råd (iaf  i Thailand )
att ta hjälp av människor som kan sin sak. Jag hatar gardiner!!
(iaf att sy)

Blivit upphämtad och skjutsad till landoffice i Prachuap.
Bråtom, bråttom..

Gamla hederliga saker används fortafarande här i Thailand.
Till och med karbonpapper.


Tro varför bråttom... väntar..

Å väntar...
Killen i rutig skorta sitter iaf där för mig och mitt ärende :) 

Tjoho!!
Efter ca tre timmar är jag nu ägare av lägenheten
och tom. marken som den står på :) 
Klockan är nu 17.25 och ingen har ringt om madrassleverans. Men än hänger vi inte läpp, vi är ju i Thailand och har vi tur så kommer den någongång ikväll... Vi tar moppen, sätter oss på en uterestaurang och äter nå gott och håller tummarna att vi får sova i lägenheten ikväll.

Kramar till er alla// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar