torsdag 13 december 2018

Semestercraving #nutella #dåligtsamvetepalmolja



Se där, nu är det som det ska! Sista dagen och nu kom mitt semesterbegär - Nutella!
Tänk att det gick över 2 veckor innan Nutellan saknades. Jag äter ju som sagt bara Nutella på semestern. Jag älskar nämligen Nutella och äter den gärna med sked direkt ur burken.... och helst av allt så delar jag inte med mig heller. Därav har jag begränsat intaget till semestercraving. (Tycker nämligen inte om förbud)  Det säger en hel  del om denna resa, att vi inte haft semester utan mest jobb och shopping 😉
Men äter den inte helt utan dåligt samvete och då är det inte för att den är onyttig eller för kalorier utan för att den innehåller palmolja!! Dock är den certifierad, men har inte bestämt  mig för vad jag tycker om det. Konstaterar kanske att det är ju "bara" på semestern. 



Det fanns ingen Nutella på frukostbuffén, så köpte mig egen  på 7-eleven. 



Varannan sked yoghurt 😉

Med choklad runt hela munnen säger jag: Njut vare minut!
 Kramen på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar