fredag 21 juli 2017

När träningen bara blir av/ träning i vardagen

Dagen då jag och Patrik skulle ta flyget till Spanien bestod av en lugn morgon i Stockholm. Det är skillnad att åka till Arlanda från Ursvik motför från Mora...  Ingen bil som ska parkeras och inget tåg som kan vara försenat.
Ingen stress med andra ord, vi åt en god frulle i lugn och ro och bara en sista check på handbagaget så att det inte vägde för mycket och kolla att taxin som skulle ta oss till Arlanda verkligen var en kombi, eftersom vi skulle ta med två MTB. Beresta sådana, inköpta i Thailand.
Någon träning skulle det inte hinnas med, men en skön promenad runt Lötsjön skulle vi allt få till. Ett måste då vi skulle vara på resande fot i några timmar och jag har en rygg som lätt stelnar till utan träning och stretch.
Men när vi väl började vår promenad så insåg jag att det gick ju klämma in lite styrketräning med kroppsvikt var 5:e minut 😀💪
Och jag är galet nöjd att det blev av, det är lättare att få till träningen än vad vi många gånger tror!

Delar med mig av några övningar som täcker in träning för hela kroppen.








Jag har den senaste tiden anammat till 100% att stretch och avslappning är lika viktigt som styrkeövningarna för min kropp! Gör nu daglig stretch, även om jag inte tränat. 

Kramen// V 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar