lördag 29 juli 2017

Först La Manga och sedan hittade vi Las Charcas Mud Baths!

Det har ju inte blivit några inlägg på några dagar och det beror på att vi fått besök av min storasyster Susann och min yngste son Albert. Tiden går ju så galet fort när man har skoj! För så är det ju, när man är sjuk eller har tråkigt så går tiden göör långsamt. Här är kl 8 på morgonen och vips så är den kl 8 på kvällen! Riktigt skoj med besök❤️
Självklart vill vi visa dom La Manga ( mitt key west/ Miami beach 👍🏻) så vi tankade hyrbilen och drog dit. Galet varmt, så det blev lunch direkt och sedan ett efterlängtat bad i havet. Kan gissa på minst 37 grader i havet. Det är så varmt så det inte ens svalkar, men ack så gött! 
Och på vägen hem så stannade vi i Lo Pangan och hittade nu det omtalade lerbadet, Las Charcas Mud Baths. 

Börjar med en lerbild -argh! Eller bläh... ? 

Men sen bjuder jag på lördagsfrulle.  Vår start på denna 
underbara lördagsutflyktsdag! 
Ser ni Nutellan och croissanterna?! Det är ju som sagt lördag 😀 och ett och två toabesök får man ta ibland 😱💩 Men frullen består också av turkisk yoghurt och melon i alla de sorter! OCH ett stort gals kaffe - shit vad hon älskar kaffe! 

Både bilen och vi är tankade! 

Längst upp på La Manga flyger man ....

Vi genade över ett lägenhetsområde för att komma till strandpromenaden.
Det var lugnt för oss, vi är varken bandit eller en hund. 

Strandpromenaden 😀

Syster/ moster å Albert 😎

På väg mot lunchen.

Fajitas - mumsigt värre ! 

Mätta och glada😋

Sista pose'n på La Manga. 

Framme på Lo Pangan och i horisonten ser vi "lerplacet" som ligger utefter piren. 

Innan vi testade leran ville Albert och jag till Flamingosen. De är så många,måste ta reda på vad de äter på botten. 

Fler än vi som höll oss i räcket när man kladdat in sig med lera. 

Nu ska vi nog både bli yngre och bli kvitt krämpor och skit 
och jag säger med denna bild, pöss å go'natt ! 

// V 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar