lördag 4 februari 2017

Feber och magkramp.

I onsdags på första rasten kände jag mig lätt illamående och fick tuppskinn så fick jag lov att lägga mig i skolans vilorum ( i Thailand så ska flickor ha ett och pojkar ett) Jag sov en stund och kände mig bättre och gjorde sedan ett nytt försök som inte gick så bra. Jag hamnade även i vilorummet på lunchen  och sov fram tills skoldagen var slut.
Tur att jag har underbara kollegor som såg till att min klass fungerade ändå.
När jag kan somna så där så är det något som verkligen är fel. Jag har ju nada sömnbehov!?
Sov i stort sätt hela kvällen och på natten mot torsdag så vaknar jag när jag vänder mig i sängen  för att det känns som att något är löst i magen och gör ont när det landar... Ok, inser att jag lär försöka förklara det här... dvs att det känns som att det åker runt något löst i magen när jag vänder på mig och gör ont när jag lagt mig till rätta och det "dunsar ner" ....?!
Mm.. jag vet, riktigt knasigt.... men jag har känt det här förr så jag håller inte på att bli galen ;)
Kliver dock upp på tordagsmorgonen, känner mig frisk och sätter på mig Sanuk tröjan. Efter ett tag känner jag att kanske, kanske att febern kommer tb... men jag behöver inte fundera så länge då Patrik kommer brydd upp och frågar vad jag håller på med. Lägger sin hand på pannan och säger:
 GÅ OCH LÄGG DIG. (No comments på den...)
På torsdagen sov jag i stort sett hela dagen och med hög feber och magkramper och får ta beslutet om att inte åka med på Sanuks konferens på fredagen.
Skit trist!! Alla tre skolor skulle träffas på hemlig ort och ännu mer trist att Patrik också åkte till Koh Lanta. Men kanske lika bra att tjura i min ensamhet..
Men vädret var toppen för att ligga inne och sova/ se på film och efter det + alvedon, bikarbonat och kokosnötsvatten och några rejäla toa besök så känner jag mig nu som folk igen.
Och nu skiner solen -och jag med den :)



spöregn



Städvagnen kommer i spöregnet!



Hade inte känts ok om jag inte låg sjuk...



Snälla kollegor skickar bild på deras kväll..



Men som sagt...



...idag skiner solen och jag med den!
 
 Ha det bäst alla nära och kära <3 (och ni andra också)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar