söndag 12 februari 2017

Får massage och går hem med både Papayasallad och bananer!

Folket i Thailand är så otroligt vänliga överlag. Och dom är trots kommunikationssvårigheterna så lätta att bli goá vänner med. Men det kanske är just därför jag får Thailändska vänner ....
min och deras engelska är på samma nivå ;) Enkel engelska och kroppsspråket fungerar allra bäst!
Förra veckan när jag var på Tims massage och tog terapimassage "good pain, good pain" av bästa Eat (eller It, vet inte hur hon stavar sitt namn) så berättar hon att hon även lagar mat och säljer på morgonmarknaden på fredagar. Jag frågade om hon gjorde Papayasallad och Sticky rice, men det gjorde hon inte. Hon lagade Thaimat..
Hm... jag trodde absolut att dessa två var det, men här är en sådant tillfälle när vi inte kanske förstår varandra så bra.... men ler det gör vi båda två :)

Jag har fortfarande en rejäl muskelknuta bakom skulderbladet så idag var det läge för ytterligare en massage. Men orkade inte med "good pain" idag utan lyxade till det med en vanlig oljemassage med fokus på skulderblad och fötter. Hälsenan är nämligen lite stel efter mina 10 minuters löppass, så jag lär bli bättre på att stretcha och göra mina rehab övningar.
Men när jag kom till Tims massage så är inte Eat där, de ringer efter henne och efter 10 minuter så står hon där till mitt förfogande och har med sig Papayasallad och bananer till mig!
Hennes väninna lagade visst Papayasallad och Eat var så glad att få ge mig den. Att betala för detta var det inte tal om "you´re my friend" <3
Jag önskar och hoppas att hon får följa med ägarinnan av Tims massage till Sverige (Sveg) i sommar så jag kan få bjuda igen.
Massagen var otroligt skön och jag somnade även till både en och två gånger :)

Tims massage, ett välbesökt ställe!
"For you my friend" 

Dagens lunch: Papayasallad (thaispicy ) och banan till efterrätt.

Njuter av varje dag och nyper mig i armen varje dag... Ja, livet kan vara så här underbart och vet ni vad?! På fredag kommer min äldsta son Emanuel hit <3!!

Kramen på er alla // V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar