lördag 11 februari 2017

Lördagsutflykt till Ban krut.

I Ban krut blir man inte bankrutt!
Idag var jag och mina kollegor på utflykt till Ban krut, en mysig by som är värd att besökas!
Pernille, min kära skånska kollega hyrde bil och satte sig bakom ratten (sicken resa hon har gjort i personlig utveckling, hon arbetade också förra läsåret och då var jag livrädd när jag åkte moppe med henne.. 😉) Hon agerade inte bara chaufför, utan bästa reseledaren också! 
Det är galet trist att hon åker hem till Sverige nästa helg. 

Vi startade dagen med att besöka templet, Wat Tang Sai som är ett magnifikt tempel som byggdes 1996 för att hedra kung Bhumibol Adulyadej 50-års regeringstid. Jag tror att en del av hans aska? ska "begravas" där. 














Efter tempelbesök så blev det billig god mat och strandhäng
 på en underbar strand i några timmar.

Kokosnötsvatten ÄR bara så toppen!



Översvämningskatastrofen som var här för ca 3 veckor sedan 
gör sig fortfarande påmind.



I vår by Huay Yang åker men mest runt på moppe, eller saläng.
 Och kolla här vilken fin barnsaläng!

Några av oss blev rastlösa och åkte på en marknad.




Handlade "bara" mango och ingefära!

Klockan blev 5 och Pernille tog oss till utkanten av byn på Thaibuffe' 
där vi fick laga maten själv, riktigt gott och roligt!

Nyper mig i armen, det här är Thailand! Så färggrannt och vackert!

På väg in på restaurangen.




En av mina favoriter - papayasallad och jag gör den själv!
Den blev visst Thaispicy...
Så gott!!
Mätta och glada drar vi hemåt, men hittar en marknad till 
och gör ett snabbstopp.

Johanna köper sticky rice i bambu.
Och jag hittar mina go'bitar grillad sticky rice med banan
(men var något annat i dessa) 
Hon gör dom med ett leende.
Sista bilden blir på fina flickor och en sprudlande Pernille i bakgrunden!
Det är så häftigt, det blir banne mig minisemester varje dag :) 
Kramen på er alla!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar