tisdag 1 december 2015

Min födelsedag

Nu har jag varit 47 år i några dagar och tänkte att det var dags att dela med mig av min födelsedag. För hur firar man sin födelsedag långt ifrån sina allra käraste och närmaste?
Funderade faktiskt en hel del på det, då det verkar som att det inte är brukligt att fira sin födelsedag själv om man inte måste. Man måste ju dela upplevelsen med någon.. Eller inte..... Jag blev både medbjuden och utbjuden, men Jag lyssnade på den här kloka Veronica som jag tillbringar gööör mycket tid med nu för tiden och kom fram till att det är helt ok att välja ensamhet och njuta av att bara ta hänsyn till mig själv och göra det andan faller på och så blev halva min födelsedag, för den första halvan njöt jag av på jobbet. Presenter, skönsång och min första avtackning av barn som nu skulle åka hem till Sverige. Jag avslutade den sociala delen av dagen med en hamburgertallrik på "Lost" med Sylvia och hennes familj. Riktigt goda hemmagjorda burgare och trevligt sällskap! Tyvär så fotade jag inget, så det blir bara en knyckt bild från internet på interiören.
Sedan blev det en lång cykeltur, dopp i poolen, mys med bok, vin, chatt med nära och kära och avslutade dagen med att äta gott och se på svensk tv. Ja, jag har nu äntligen fixat så det fungerar. Äntligen?! Jag har faktiskt inte ens satt på tv'n på 3 månader... Har inte haft något behov av tv, men nu var det riktigt skoj att plöja igenom serier som bla Modus. 
Sammanfattar dagen: Presenter, vin och cykeltur :) <3

Dessa två underbara tjejer har förgyllt mina och Sanuks dagar i några veckor! (Och ja, jag har fått tillåtelse av föräldrarna att lägga upp bilden på min blogg)

"Lost" mycket mysigt ställe med som sagt väldans goda hamburgare!

Pranburi Forest park, med sin härliga strand.

Jag tror att parken mest är känd för sitt Mangrove träsk.

Man kan gå runt i träsket på bryggor.

Jag vågade dock inte gå in i träsket pga tre anledningar:
1. Hade inga långbyxor och fick för mig att det var risk för mycket mygg.
2. Började tänka på trädormar...
3. Var ensam och såg ingen gå där.
Det verkar dock dö häftigt så jag får lov att åka dit med sällskap och långbyxor någon dag. Hur man undviker trädormar vette fasen, kanske inte ha sådan livlig fantasi? ( MEN det finns faktiskt trädormar här..!)
När jag cyklade hemåt kom en liten valp gåendes på vägen som jag bara var tvungen att locka på och då dök alla dessa upp. Mamman med flera valpar från olika kullar. Var några till som tyvär inte kunde stå still och bli fotade, mamman gjorde det iallafall för hon åt mat som snälla thailändare ställer ut till herrelösa hundar. Tur att jag inte har eget boende här, risken hade funnits att jag hade haft en hel kennel...
Se, där vilken bra födelsedag! 
Kramen på er alla <3

2 kommentarer: