söndag 6 december 2015

Trevlig lördag med kollegor och Hua Hin world cup i fotboll.

Denna lördag fick vi sällskap av kollegorna som arbetar på skolan i Huay Yang (2/3, saknade dock Pernille som arbetade med oss i några veckor innan Huay Yang öppnade.) De hade tagit tåget hit i går och det är ca 10 mil och kostar 25 thb, dvs ca 7kr...Jag får väl åka dit och hälsa på när jag varit överallt med min cykel här ;)
Dagen startades med att ta cykeln till fotbollsstadion på Soi 94 där Monicas sambo Johan och det svenska laget hade turnering. Det tog längre tid än beräknat att cykla då det var galet mycket trafik och här stannar INTE bilarna för att släppa över gångtrafikanter över gatan...De flesta folken är långlediga då kungen fyller år idag. Alla passar väl på att åka till "landet" när de är långlediga, men även på vanliga helger åker Bangkockborna hit på sin ledighet. Jag tror att de flesta är lediga tom måndag, mycket är iallafall stängt på måndag bla skolorna. Men vi, Sanuk har vanlig skoldag och tur är det för vi måste träna luciasånger för fulla muggar för på fredag ska vi lussa för svensk föreningen här i Hua Hin. Ska bli riktigt skoj och jag ser verkligen fram emot att få lite julstämning.
Johan längst till vänster på bild och till vänster om honom reklam för Sanuk :) 

Trogna supportrar, iallafall på två matcher... ( de vann båda ) sedan drog vi till beachen och Anantasila. 

Det var galet varmt att sitta på supporter bänken, så poolen svalkade gött!

Och så här glada är vi efter lite mat. Fr vänster; Yvonne (vännina till Lotta), rektor Monica, pedagogerna Lotta, Cissi (Huay Yang), Gunilla (Huay Yang) och Astrid.

Det börjar bli jul fint,! Lite mer lagomt att börja nu och inte som hemma, då julen plockas fram enligt mig galet för tidigt!

Handlar man mycket kan man lyckas med "better price" och jag "var ju så snygg i lila" så jag får väl gilla läget, trots att lila är klimakterie kärringars färg.. 

Dagen slutade med mat och mer shopping på marknaden, det var en bra dag för prutning ;)
Kramen på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar