tisdag 17 november 2015

Sökes: cykelkompis!! Liten krokodil mm.

Då det varken fungerar att springa eller ta en power walk pga ond hälsena, så får det väl bli cykeln istället. Vill ju ha lite flås.. Men på vardagarna kommer jag inte iväg förrens runt kl 17 och det är kol svart redan kl 18.15 och det är då det hade varit trevligt med en cykelkompis! Det är skit trisst att behöva vända för att jag inte vågar cykla själv i mörkret. Mest då pga att man inte vet vad som dyker upp på vägen. Som idag, då det kom en liten krokodil hasandes över vägen! Men tyvär så var det bara en varan ;) Och skulle det hända något så är det ju bättre om man är fler än en... Jag tog iallafall inte av mig jobb t-shirten när jag cyklade iväg, för på den står det "Sanuk, svenska skolan i Thailand" så då vet man ju i alla fall vart jag hör hemma. 
Jag hann ta lite bilder i Kao Tao innan jag fick lägga i snabbare växel så jag skulle hinna hem innan 18.15. Det var otroligt fint där och har några vägar kvar att utforska, kanske på lördag morgon så jag har tid på mig. Vore även bra med en cykelkompis så jag slapp ta dessa selfies ;)
Nya shorts och jag har anammat Thaistyle på fötterna ;)
Men Thaistyle på bänken har jag INTE anammat. Tycker att de snart borde lära sig/ta efter när jag hämtar tvål och papper och torkar av efter dem. Eller också tycker de att det är fantastiskt med en falang som städar efter dem..
Och sist kommer dagens första bild som är tagen precis när solen gått upp. Har knä skurat golven typ kl 6.30...somnar man tidigt vaknar man tidigt. Stämmer inte till 100% då jag vaknar tidigt, trots att jag kojjat sent. Jag har bara inte så stort sömnbehov.
Men nu är det dags att kojja och nu inser jag att detta inte är sista bilden. Jag har en till som känns helt okey att somna till ;) 
Kramen och go' natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar