söndag 1 november 2015

Läskigt -olja efter hela stranden!

När vi kom tillbaks från Koh Talu så var det olja längs hela stranden i Hua Hin. Även i havet och ändå så  badar folk?! Hur mysigt som helst när de kliver upp ur vattnet och har oljefläckar på sig!! Är det någon mer än jag som har marmorerat papper så vet ni hur det badande folket ser ut.. Det läskiga är att det inte går ut någon information om vad som hänt och nu är det nästa en vecka sedan oljan och skräpet dök upp. Ja skräp i massor är det också. Ägaren av "Big Family" är ute och rensar dygnet runt nedanför sina solstolar/restaurang och han tror att det är en "sopbåt" som gått sönder och läckt ut både olja och skräp.. Känns nästan som att det är landet "lägg på locket och låtsas som ingenting" som är i farten. Och finns det ingen restaurang/ hotell på beachen så är det ingen som städar, man städar vid sitt place och sedan kan det se för jävligt ut alldeles bredvid. 
Skit trisst iallafall, förstörde mina springskor idag då jag tog en timmes lång morgonpromenad efter stranden. Olje fläckar på dem och på benen?! Hur går jag egentligen? Fast jag trodde faktiskt att jag undvek oljefläckarna...Får se om jag lyckas få ren skorna, känns inget vidare att gå in med dom på gymmet som de ser ut nu
Skräpet är alldeles oljigt 
I vanliga fall har Hua Hin hur många kilometer fin strand som helst.
Mysigt va?!
Bästa springskorna får ligga i blöt ett tag..
Kollegor börjar ansluta, after work med Pernille som är en av dem två..
Sylvia var också med, men tyvär inte på bild .
Men nu är klockan 10.40 och klar blå himmel och jag ligger inne och bloggar!!? Så ut i solen med mig! Här kommer lite bilder och ha en toppen dag ni med!
kramen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar