lördag 30 september 2017

Matorgie och filmen "Det"

Hej igen! 
Nu var det några veckor sedan jag bloggade och det är inte för att det inte händer grejer utanför att tiden inte räckt till och att jag känt mig lite sleten... 

Jag har jobbat som fasen och kommit hyfsat bra in arbetet på Vittraskolan i Ursvik och jag har inte känt mig uttråkade en enda eftermiddag än så länge 😉
(brukar hända mig titt som tätt - att det blir "boooring" ....  och att jag tittar på klockan var femte minut i tron om att arbetsdagen snart är slut.... ) 

Jag har fantastiskt trevliga och ambitiösa kollegor och det värsta eller kanske det häftigaste av allt är att jag kan vara mamma åt dom allihopa! Mycket unga, hungriga och relativt nyexade pedagoger med andra ord  och jag önskar att jag kunde ta med dom till Mora. Inte för att det inte finns duktiga pedagoger där, MEN de här går inte av för hackor 😉

Ja,ja,,, jag beslutade mig iallafall för att inte lägga 7 timmar på hemresa denna helg och stannade i Stockholm. Å handen på hjärtat så var det riktigt skönt att få en fredagkväll i soffan och starta lördagen med en sovmorgon. Efter en sovmorgon så blev det en promenad till Mall of Scandinavia, lite häftigt att bo på promenadavstånd från Skandinaviens största galleria.





Efter fina vyer över bla Lötsjön så är vi framme! 

Och vårt mål var ju inte shopping, utan O'lerys No1 weekendbuffe' 
Fantastisk go och fräsch buffé. Patrik väntar på att på nötfile' uppskuren

Min tallrik nr 1 .... bestod av nötfile' , revbensspjäll, coleslaw och underbart goda musslor

Tallrik nr 2. Var inte lika god... vårrullar och ett vitlöksbröd som inte åts upp. Och en Thaimaträtt som fick mig att längta tillbaka till Thailand. (Men det står inte på, snart där 😀)

Nr 3..., revbensspjäll och västerbottensfjällen med räkröra och några sillbitar.
Revbensspjällen åts endast upp, nu började jag tänka på att det lär finnas plats för efterrätt också...

No comments till bilderna nedanför...



Okey då, handen på hjärtat igen då.. lite av det här hamnade i fickan 😱

Patrik hittade mjukglassbuffe'n och rackarns vad glad man kan se ut! 


Min glass, 1 dl kolasås i botten....

Så här galen blir hon av sockerpåslag! 

Och tur i oturen så tar det slut också, men det går ju att få i sig ALLT! 

Tur att vi har en promenad hem också.





Så var vi här igen då, men nu filmtajm! 


IMAX salongen, värsta ljudet och upplevelsens blir häftig! 

Men filmen var mindre häftig. 4 av 10 points. 
 
Önskar er alla en trevlig och händelserik vecka. 
Kramen // V 




















2 kommentarer:

  1. Vilken Buffé! Nästa gång jag åker upp kommer jag absolut gå dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm..men först får du ta mina favvoställen i HH 😀

      Radera