fredag 13 oktober 2017

El Barrio tattoo - äntligen!


Hej på er! 
Mina inlägg kommer lite sporadiskt och riktigt skoj att se att ni trots allt är så pass många som läser min blogg. Tummen upp till er !  Idag skriver iallafall en lätt euforisk Veronica, då jag är sjukt nöjd över mina tatueringar som jag nu äntligen gjort.

Mm.. jag har gaddat mig igen och det var tredje gången som jag låg under pennan. Min första tatuering var i början på -90 talet och motivet var då en delfin. Japp, ett klassiskt motiv på den tiden MEN min delfin träffade när jag åkte i en svajig båt i Grekland, trodde att båten skulle kapsejsa. Besättningen var minst lika rädd som jag tills de såg delfiner bredvid båten, då blev de kolugna för delfinerna skulle rädda oss om det behövdes - puh! 

"Kolugn" ? Det är lite spännande och lärorikt när jag skriver blogg för rätt som det är så skriver jag ett ord som jag sedan tänker, shit är det ett riktigt ord eller är det bara som jag pratar ( jag har ju lite lätt för att skriva som jag pratar.. eller vad säger du, min kära vän och kollega Monica Fernqvist? ) Och jag kan denna gång vara kolugn, för kolugn finns iallafall på synonymer.se 😂

Sedan gick det några år och så blev det en hel familj delfiner på min rygg som symboliserar 
mina "bästa"❤️ 

Jag har funderat på två tatueringar ett tag nu och väntat på att Emanuel skulle rita min" Linus på linjen" med hus och skog och nu var det alltså äntligen dags! Jag fick ett tips på en bra tatuerare här i Stockholm (tack Åsa Andersson) och det blev ett glatt återseende, för Christopher Mason hade jag snackat tatuering med redan för 10 år sedan, på en skolgård i Mora. Världen är liten. Nu är ju inte Mora så långt från Stockholm.. men ändå 😉

Studion ligger centralt och riktigt bra på Sveavägen 124. 
Lugn mamma, jag var inte ute i mörkret själv. Patrik följde med och höll mig i handen, men lite "besviken" då jag hade förväntat mig att det skulle göra lite ont iallafall... 😉

Kompisen bredvid kände iallafall lite obehag efter 5 timmar och han hade en stund kvar...
6-7 timmar tycker dom att kunden kan härda ut, sedan lär kroppen få återhämta sig och dom fortsätter en annan dag.

Christopher scannar mina teckningar och finputsar lite.

Nu är vi nöjda! 

Tvättar och lägger på schablon.

Vi speglar, vrider och vänder - detta blir bra! 

Texten tar form. 

Vi ritar dit apostrofer. För fasen heller, det är inte så "bara" !!


"Linus på linjen" snart färdig. 

Och att göra ett tunnt, tunnt rakt streck runt armen kräver koncentration och tar tid. Hon måste vara tyst och stå still.. booring! Kolla kroppsspråket 😂

Patrik kommer med det smarta tipset att sätta ett gummiband för att få en rak linje. Han är smart också min kärlek ❤️



Tvättar.

Riktigt nöjd och glada! 

Mästerverket är klart och det blev precis som jag tänkt mig. Den känslan ni, när man funderat och sett det i sitt huvud så länge och så blir det precis som man tänkt sig! Så häftigt och ett riktigt lyckorus! 

Dagen efter så tittas det en hel del på mina egna tatueringar, blir ännu häftigare när de läkt och "satt sig"  Som ni säkert förstått så är jag sååå nöjd och rekommenderar verkligen Christopher på El Barrio Tattoo. Och när vi sa tack och hej så var det "syns igen"... 


Nu säger jag tack å hej till er, för nu ska jag väcka en trött sambo till ett grått och regnigt Stockholm...

Kramen på er! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar