söndag 10 september 2017

Nytt jobb, nya utmaningar..!


Ha,ha hittade den här bilden och inser att vissa av oss (typ jag) är nog född med inbyggd katapult! 
För shit vad det händer grejer...! 

Förra veckan så vikarierade jag som klasslärare i en särskild undervisningsgrupp på högstadiet i Mora och i morgon står jag som klasslärare i år 2 på Vittra Brotorp.
Jag älskar visst att kliva ur komfortzonen, utmana mig själv och få fjärilar i magen, eller inte bara fjärilar det är fasen i mig lekande laxar! 

Tempot har gått i 120 sedan torsdagskväll då jag och Patrik satte oss på tåget och jag kände mig inte helt bekväm över att flytta till storstan.  Men det är ju inte helt sant, jag kommer ju att pendla fredag -söndag tills vi åker till Phuket i november. Så skärpning!!

På fredagen var jag här, på min nya arbetsplats och fick överlämning, träffa elever och kollegor. Det kändes riktigt trevligt, men det blir till att jobba 😉 På Vittra arbetar man inte som vi gjort i Mora. Här arbetar de med ämnesveckor och sedan projektveckor. Det ska bli riktigt skoj och intressant.

Efter en arbetsdag på skolan så blev det nästan direkt ner i tunnelbanan i för att ta mig på kvartalsutbildning i Body Pump 103. 

Body Pump 103! Fatta att jag utbildade mig på Body Pump 28. Jag har mao "hållit på" ett tag.
Jag var tvungen att sätta " vid hållit på, det är ord som jag egentligen inte tycker om. Vaddå "hållit på"  och "hållit på" ?! I mina öron låter det inte så seriöst och försöker arbeta bort det uttrycket.
Så förstå vad jag har instruerat BP länge 😉👍🏻

Bästa Madde var också med! 

Och jag fotade hennes vikter, jag hade inte så många 😉
Jag fegade ( eller var förståndig) eftersom det var längesedan jag körde ett Body Pump pass.

Sedan var det söndag och jag träffade de här sköna bruttorna, Kristina och Gunilla. Mina kollegor från förra säsongen i Huay yang. Vi hade en återträff denna helg, men jag kunde inte vara med på rubbet och missade nästan hela gänget. Men glad att jag hann gå på juicebar med dessa två underbara iallafall! 

Och åter till den första bilden, katapulten är inbyggd och den lugna platsen har jag hittat - liggandes i soffan i min Patriks knä ❤️

Så med pulsen nertagen så  säger jag Go' natt! 
// V 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar