söndag 24 januari 2016

Gråter!!

Ja, idag har jag gråtit på morgonkvisten och nu var det inte för att jag längtar efter min familj utan av ren jävla ilska och maktlöshet...
På vägen utanför mitt boende så är det en taxikur där de har en apa fastkedjad som brukar sitta i cowboydräkt och dricka typ redbull. Så tragiskt och jag har verkligen nonchalerat detta och försökt att visat med hela mitt kroppsspråk att detta är idioti, dock har jag aldrig sagt något - men idag var jag tvungen!!
Nu har dom nämligen också 3 söta hundvalpar där, som dock inte är fastbundna . Apan är dock livrädd för dom och jag försökte säga det till en av killarna som kastade en sten!! på apan då den försökte försvara sig då valparna kom för nära. Jag var bara tvungen att filma denna hemska vardag för apan, för att visa hur apan lider av att sitta fastkedjad och bli behandlad som skit! Den kan inte försvara sig och när jag säger det till killen så skrattar han och pekar på apan... Apan biter sig i händerna av frustration och maktlöshet! Vi måste bara inse att vi turister MÅSTE dissa dessa "turistatraktioner" där djur plågas och far illa! Jag filmar och han ler, jag skakar på huvudet och säger att THIS IS NOT OKAY och går därifrån. Jag hoppas verkligen att han tittar surt på mig nästa gång jag går förbi, för då har han i alla fall förstått vad jag sagt. Nu blir det gymmet innan stranden - måste ut med ilskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar