lördag 16 januari 2016

ShivaYoga, Letic gym och lök i strumpan..

Helgen startade fantastiskt för mig och mina kollegor här på Sanuk. Vår rektor Monica tog nämligen med oss på  after work till Shiva Yoga. Shiva Yoga är ett indiskt ställe med yoga, ayurveda och indisk mat och ligger långt upp på soi 88. http://www.ayurvedahuahin.com/ Omgivningen utanför är inte så fin, men stället har en fantastisk trädgård där vi njöt av vår lunch. Men nu backar vi lite, för innan lunchen blev vi guidade i en basic yoga av en underbar tjej med mycket fokus på andning och leende. Jag ska verkligen försöka göra några av övningarna varje dag, kanske kan det till och med bli några solhälsningar (+ kanske någon enstaka krigarposition, som jag älskade förr...)
Lördagen fortsatte riktigt bra, jag köpte ett träningskort på Letic gym och körde triceps, axlar och mage med Monica och Johan. Kul med sällskap och kul att få köra lite "riktigt". Gymmet som finns på mitt condo är inte riktigt fullt utrustat precis.. Hittar inte Letics hemsida, men här är iaf facebooksidan https://www.facebook.com/Letic-Fitness-Hua-Hin-Soi88-1479047069028518/
Och det bästa med idag är att jag inte haft någon värk i hälen (ont har jag fortfarande vid rörelse, men jag har i alla fall inte haft någon värkt idag!) Kan det bero på att jag sov med en lök i natt?! http://skoj.se/kanner-du-dig-lite-sjuk-lagg-en-lok-i-strumpan-knepet-har-funkat-i-arhundraden
Det är nu bara att fortsätta i den positiva andan och tro att idag lär jag mig även att sparka med benen rätt när jag försöker att lära mig crawla.


Hit gick mopparna efter arbetet :)


Inte bara basic....

Nästan hela gänget "yogisar" Linda står bakom kameran.

Intresserade pedagoger, eller hungriga pedagoger?!

"Dr Yoga" visade stolt köket och alla kryddor.

En liten selfies i väntan på maten.

Kallt gott vin smakade så klart bra...


Testar i en månad. Gymmet levererar, men gruppträningen är jag skeptisk till....återkommer.

Lite skratt i poolen = SKA lära mig att crawla!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar