tisdag 2 februari 2016

Konferens och sedan samkväm på hemlig ort.

Har nu smällt alla intryckt efter en perfekt helg med bästa kollegorna här på Sanuk. Det är inte för inte skolan heter Sanuk, det betyder nämligen, glädje, att ha roligt! Så läs och gläds med mig :)Konferensen startade redan på torsdag kväll, då kollegorna från Huay Yang anslöt till oss här i Hua Hin. Det blev lite samkväm och  information om vad som gällde lördagens konferens och LITE om vad som skulle packas med för den hemliga destinationen som vi skulle till efteråt.
Lördag morgon åt ví frukost på skolan, bla. chiapudding med solmogen mango. Smaskens! (ja, jag hade ett finger med...)
Med pedagoger från hela Sverige, norr till söder så blir utbytet och det kollegiala lärandet fantastiskt och jag försöker suga i mig så mycket som jag bara kan ;)
Den hemliga destinationen var Bangkok och Khao san Road!! Ett galet roligt och intensivt dygn, upplever så mycket här så jag får nypa mig i armen ibland..





Hela skaran pedagoger + rektor.
Med en sådan växelspak går det fort till Bangkok, ca 2,5 timmar.


Framme på Khao san Rd.

Tagit sikte på vårt hotel.


Hotellets innergård.

Lite vätska innan sightseeing.

Monica köper biljetter till longtail boat.

Alla fotar...



Av denna man kunde man handla öl, vatten, frukt mm.


Munkarna swishade forbi;)

Jag var inte tillräckligt snabb upp med mobilen för att få med "eldklotet" :(

Även floden suger. Varma banana pancakes.





Denna farbror borde inte fått vara med på bild.. Han sålde biljetter till Ping-Pong show -Idiot!!

Har man en kollega som stoppar sugröret i näsan..

...och en sådan här..

...så behövs inget sådant här!!


Videon ovan är från rummet med stängda fönster, sicken tur att hotellet var förutseende med öronproppar, somnade trots allt riktigt gott!

Klockan 7 på morgonen packade de sista ihop sin business.

Poolhäng på hotellets tak.

Fick läsa denna några gånger ..?!! Fick även be mina kollegor översätta den..

Underbart stor nutella burk!! Gick dock ej att köpa..

X- antal toa besök har det blivit och x-antal standard på dem kan jag lova..

Wat pho, temple of the reclining Buddha.







Sista timmen innan hemfärd, rätt så slut...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar