söndag 7 februari 2016

Kickat boll med "de fattiga"

Idag var det återigen dags för ett besök hos Miao och hennes familj, samt till den blinde mannen och hans gamla mor. På båda ställena behövdes myggnät och denna blåsiga, rätt så kalla dag passade bra för dessa besök. Jag tror att vädret här är ostabilare än vad det brukar vara, ikväll frös jag till och med när jag cyklade hem svettig och oduschad från gymmet -precis som hemma ;)

Att mötas av pojke som springer, hoppar och ger en kramar av glädje när man kommer, trots att vi  egentligen inte känner varandra speciellt väl är en väldigt konstig och speciell känsla, men som värmer i hela mitt hjärta. Att sedan få kicka lite boll och kommunisera så gott som det går med denna syskonskara är bara så pricken över i:et :)  MEN allt detta gör också att min hemlängtan till mina kära blir så stor och så tuff...  Nu längtar jag hem -galet mycket!! SÅ mycket kärlek till Emanuel, Albert och Janne <3 Och Doris med så klart :)
Har handlat lite lek och pysselsaker för pengar som mina vänner på FB skänkt till de fattiga.

Myggnät behövs också, det blir rejäla blaffor /myggbett ( iaf på mig..)

Och det bästa av allt är att pengarna och sakerna alla skänkt räcker till många :)
 

Rena rama julafton :)

Dream har nog aldrig haft en sådan här fin docka.

En avlagd gammal docka betyder så mycket för någon annan <3



Grabbarna kastade sig over pusslet.

Mioa satt upp myggnätet direkt till sin mor.

Fotbollsmatch! Dock jobbigt för mig när bollen hamnade på järnvägsspåret titt som tätt..

Match framför "huset" och mellan vägen och järnvägen...

Dear visade sina fina tånaglar.


När vi besöker den gamla kvinnan och hennes son så kikar många nyfikna grannar fram och nu kom det även en nyfiken byracka.

Så glad och tacksam för nudlar, myggnät ockh en liten slant.
En skypebild på en av mina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar