onsdag 26 november 2014

Mindfulness i Åre

Ja, idag har jag övat på mindfulness. Vara här och nu och med alla sinnen.
Det ingår i min KBT utbildning och jag kan bara konstatera att det är nyttigt och känns riktigt bra! Jag hade bestämt att jag skulle äta alla mina måltider med alla mina sinnen. Blev bra mycket mindre av ätande när jag inte tränat, åt "riktigt" enligt paleo och åt mindfulness 😄
Jag visste innan, att tuggar man tillräckligt länge på en potatis så smakar det sött (ett knep jag använde för att få förskolebarn att äta potatis...) men jag visste inte att en räka smakar mindre och mindre ju längre man tuggar. Testa om ni håller med mig.
Tränat idag jag inte gjort, men 2 låång promenader har vi tagit, Doris och jag. Och eftersom det var snor halt vid Åre kyrka (och vackert, eller hur?!) borde jag ha förstått att det inte var läge att gena... men jag älskar att gena och helt ok om det blir "genväg = senväg" då kanske jag upplever något mer.. (min familj håller inte med mig!)
Dock genade jag uppför och halkade till och slog i smalbenet i en sten (var f-n är snön!!) och drog av en ramsa och inser att det är folk i närheten....  Men tog tillfället i akt att öva mindfulness. Inte helt lätt att vara i den känslan, men jag klarade av det och njöt av känslan när det onda klingade av👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar