måndag 9 januari 2017

Jullovet slut och flyget försenat, igen..

Ja, nu var det sista gången jag sa att det är helt ok att åka med Norwegian.! 
Flyget till Sverige var 2 timmar försenat och nu till BKK 6 timmar ( först var det 5 timmar...så vi får se vad det här slutar på..) Försenat på både tur och returresan! 
Och mindre kul när jag vet att Patriks flyg lyfte idag och i rätt tid från Arlanda, vilket innebär att jag inte kan åka i samma bil som honom från BKK flygplats ner till HY. Jag hade ju också kunnat bokat från Arlanda...men det var lite billigare från Oslo... om man har en snäll mor och far som skjutsar en....men det var drygt att åka bil idag, dimma och vägen är liten och krokig. 
Ni förstår att jag inte kommer att boka från Oslo någon mer gång va?!
Så trökigt med 8 timmar själv på flygplatsen, 11 timmar på flyget och sedan 5-6 timmar själv i bil :( 
Och galet trist att det är Norwegian jag bokat hemresan med i April också... 
Ja, ja nu kan det bara bli bättre!

Mitt jullov har varit riktigt härligt och både kylan och snön kom tillslut! Och även förkylningen... 
Riktigt tråkigt att bli krasslig när jag ville träna på ett "riktigt" gym och umgås galet mycket med mina killar och vänner. 2 boxpass hann jag iallafall ha på Class gym och mina killar har dock fått stå ut med en lite snorig mamma och en del vänner har jag även hunnit träffa. 
Till er andra (som kanske läser min blogg) : Stor kram, förhoppningsvis syns vi i April! 
Att åka ifrån mina killar och Doris känns tungt i mammahjärtat, men snart så är jag hemma och då har jag & killarna en lägenhet i Mora :) Det ser jag fram emot. 

Jag är alltså på väg till ett översvämmat Thailand och mina kollegor där säger att de spelar " finns i sjön" Vi får väl se vad vi spelar när jag väl ansluter, jag föredrar beachvolley ;)

Julmiddag hos syster
Både julporslinet och de underbara snapsglasen kommer fram!
Har hyrt ett härbre över julen. Ps. Håller på att packa upp..
Jag verkar ha glömt bort hur man lagar mat.. Och det kan faktiskt vara svårt att tillaga Bobs tomtegröt..
Patrik kom och firade nyår med mig. Tur att vi båda är lite Thai och glöggen smakar faktiskt lika bra sittandes på golvet ;)
Nyårsfirande i Mora, kallt och vackert!
En efterlängtad paleolatte, så mumsigt god!
Två av mina bästa myser <3
Siv och Ewa hittade till mig och härbret. 
Fördriver tiden på flygplatsen med vin, shopping och blogga. Vi får hoppas att det inte blir mer försenat...
Och hoppas inte att det ser ut så här när bilen ska ta mig från Bangkok. 
Nu ska jag gå och leta reda på var jag får en matbiljett, man får det pga förseningen så det är ju najs! 

 Kram på er alla // V









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar