lördag 14 januari 2017

Framme i Huay Yang!

Se där, ett dygn senare än beräknat så var jag framme i Huay Yang. 
Att vara på resande fot i nästan 2 dygn är mindre skoj, men nu var jag ju faktiskt själv som reste och är glad för att jag inte reste med små barn.... Ibland får man påminna sig om att det kunde ju vara besvärligare. 
Jag hade ju bara mig själv att ta hand om och fick ju faktiskt också några trevliga möten på vägen. 
Det blev även ett ofrivilligt stopp i Hua Hin, för när jag väl landat i BKK så fick jag ett mess av Patrik att vägen mellan HH och HY var oframkommlig så han hans barn hade bokat ett rum i HH av min bästa väninna Jing och att där var även jag välkommen. 
Den här resan är lite retfull, då jag var lite snål (mitt ord: ekonomisk) och tog flyget från Gardemoen istället för från Arlanda. Det var nämligen 2000kr billigare, men det blev också 7 timmar försenat och ställde till det. Flyget fr Arlanda och Gardemoen skulle nämligen ha landat i BKK med 
45 min mellanrum och vi hade bokat gemensam bil som skulle ta oss till Huay Yang. 
Men det blev inget problem då jag även fick ett mess från Patrik att det står en ny bil på flygplatsen och väntar på mig ❤
Men nu är vi framme och sett hur byn sakta men säkert torkat upp och jag har redan haft 2 roliga och intensiva uppstartardagar med mina nya kollegor och på måndag blir skolan invaderad av elever. 
Det ska bli riktigt skoj att sätta igång! Hur ofta känner man så efter ett lov...?!
De här Pite-killarna fick tiden på Gardemoen att gå lite fortare iallafall.

Längst bak i den här kön till immigration/ passkontrollen blev jag framvinkad till en annan kö - som var på 5 personer :) Plötsligt händer det! 

Min trevliga chaufför från BKK - Hua Hin.

Framme på Baan Paeng Ploen (HH) så blev jag välkomnad av Jing och städerskan (med krångligt namn..) Ett riktigt glatt återseende!

Vatten även i HH, men det mesta dock sjunkit undan.

Fina strandfynd hittades när vi självklart passade på och åt lunch hos "dansken"
Många glada och kära återseenden blir det! 

I HY har de börjat laga " mellanvägen" som är en viktig väg i HY.

Vilket innebär moppekö...

Vattnet börjar försvinna så smått.

Eller inte ;) tro hur det sett ut här för någon dag sedan ?

Den här restaurangen har iallafall en kanot....

Mysig sittplats, men blöt...


Både moppen och cykeln behöver luft efter att ha stått i några veckor.
 Och jo, jag KAN fylla på luft själv. Men någon ska ta kort också ;)

Mindre mysiga djur....

När vi kom, så kom solen!

Och får vakna upp till detta!

Patrik och hans barn bor i ett riktigt fint hus och jag har lyxen att välja var jag bor, i min mysiga radhuslänga a'la Thaistyle eller i deras fina hus med alla bekvämligheter som du kan tänka dig. 
Ibland är livet gött, MEN hade varit fulländat om mina killar varit här ❤Men förhoppningvis så har vi snart bokat en resa hit, iallafall för den ena av dem.
Nu är det dags för frukost och kanske den första heldagen på beachen efter jullovet.
Kramen på er alla! / V




 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar