söndag 18 december 2016

Weekend i Hua Hin.

Vädret är inte det bästa nu här i Huay Yang, det åskar, regnar och blåser om vartannat och 22 grader blir kallt.. men då passar det bra att åka till skolan (där nätverk finns )och lägga ut lite "gamla" bilder.

För några helger sedan så åkte jag till Hua Hin för att göra bankärenden och gå till tandläkaren för att göra en "cleaning" Det är så häftigt, i Sverige gör det dööö ont när man tar bort tandsten ,men här är det helt ok faktiskt. Priset är också helt ok, 500 svenska kronor för att ta bort tandsten, laga en fyllning och fylla upp vid tandhalsen på en tand! Jag har nämligen  haft ilningar (blottade tandhalsar) i 3 tandhalsar ett tag och de rekommenderade att göra plastfyllning som skyddar tandhalsen. Testade att göra på 1 först för att kolla hur det blev och än så länge så känns det bara bra.  Får se om jag gör de andra 2 när jag ev åker tillbaks för att ta bort mina 2 visdomständer...

Passade också på att se när Sverige spelade "World cup" i fotboll och sist men inte minst så passade jag även på att umgås med min bästa Jing. Och plus i kanten på hela resan var att bli avvinkad av elev med mammor från förra terminen.


En bild från World cup bidde det... Svenska skolan sponsrar :) Och bra jobbat gubbar, det blev silver!

Söndag morgon och Jing bjuder på frukost på gatan i Khao Takiab.

Friterade Thaimunkar köps på gatan lite längra bort.

För att tas med till denna restaurang.

Här lagas vår frukostsoppa.

Soppan består av ris som kokat i ett dygn, kött?bullar,
 gräslök, ingefära, något som liknar rotfrukt (men genomskinligt) och
sedan ett knäckt rått ägg. Ja, det är frulle a´la Thaistyle :)

Blev mycket godare när man doppade thaimunkarna i den.


Så var det dags att åka tillbaks. Det känns bra att jag har Hua Hin på så nära avstånd för kanske kan det behövas en HH tripp när Huay Yang känns för litet. Eller kanske inte...  inte för en "small town girl"

Tågstationen

Biljetten för 10 mil kostade hela 25 bath. Ca. 6 kr!!

Kaffe på Hua Hin Coffestation i väntan på att tåget ska komma.

Vågade inte vara där så länge,
 tåget kan komma tidigare och då drar det när passagerare har klivit av och på.


En elev från förra säsongen kom för att säga hej.

Hans trevliga mammor ville också säga hej.
 
 

Inga platsbiljetter här inte...!

Kollegan AnnSofi med familj var också på tåget och jag och Simon
slap iallafall sitta i dörren ;)


Det säljs "mat" och snacks hela tiden. Torkade bananer vågade jag mig på.

Hemma i HY.

Tog genvägen med fam. Kronström från stationen till skolan.
Skönt med sällskap för där finns allt några ettriga hundar.
 
 
 Mm, en underbar helg och fler blir det!
Ha det bäst, kramen <3















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar