söndag 11 december 2016

Nu är svullnaden på foten väck och hon både arbetar och adopterar hundar ;)

Ja, fy vale hur min opererade fot blev efter flygresan Arlanda - Bangkok. Inte mycket högläge där inte ... Efter ca 16 timmar hamnade foten högt, för då hade jag kommit till Hua Hin där jag mellanlandade i några dagar innan jag for vidare till Huay Yang.
Det kändes konstigt att åka därifrån, jag hade ju "kommit hem"... Och innan jag åkte vidare till mitt nya hem, Huay Yang så fick jag lov att börja med kryckor igen . Vilka kryckor?! Dom skulle ju absolut inte med till Thailand, de behövdes inte...! Tur jag har vänner, jag fick låna kryckor av Peter "dansken"som äger  H&P Beach Corner ett supermysigt ställe nere på Khao Takiab Beach. Rackarns vad jag kommer på att sakna människorna där, rekommenderar verkligen det stället.
God mat, bra solstolar och underbara människor!
Och efter några dagars flitigt användande av kryckorna (nja.. försökte iaf använda dom varje dag..) samt med foten i högläge titt som tätt och ispåse på foten så  blev den till slut bättre :)
Så bra så att jag nu arbetar :) http://svenskaskolanthailand.se/huay-yang-album-20162017/nggallery/huay-yang-20162017/december-2016-huay-yang-skola-och-forskola och kan promenera på stranden. Och det är där jag tror att jag adopterarar hundar :)  Kommer aldrig därifrån , blir promenader och lek i timmar! Och jag skulle verkligen kunna adoptera Latte och Mocca. Kolla bilderna så förstår ni <3 Men det värsta med alla dessa hundar är ju att jag saknar MIN Doris <3!! Men snart är det jullov och jag åker till Mora och får gosa med henne - ska bli så mysigt att träffa henne och mina killar så klart <3






















Här är hon duktig och har foten i högläge :)







 
Latte och Mocca kan nu nästan "sitt" och eleverna på Sanuk kan ha samling både på verandan och i salan (under gröna taket) och vi har besökt templet och blivit välsignade av munkar.
 
Se där, nu kanske jag är igång med bloggandet igen. Jag har tyvär ingen uppkoppling där jag bor, så det blir inte bara av farten...men jag har massor av bilder och underbara tillfällen som jag vill försöka dela med mig av så det kommer mera!
Kram på er alla <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar