måndag 19 december 2016

Hedrar den populära kungen med stor fest vid vattenfallet i HY.

Den 13 oktober i år så avled den populära kungen Pku-mi-hol. (har en kollega som uttalar namnet go-mi-boll och då blir hans namn lätt att komma ihåg) Han hade varit kung i Thailand i 70 år och folket bara älskade honom! I torsdags så bjöds alla in till en stor fest med mat och musik för att hedra kungen. Mycket av musiken som spelades hade kungen själv skrivit. Maten bjöd lokala förmågor på, mycket i byn var stängt denna kväll för att de var där uppe vid vattenfallet med sin verksamhet. Och helt fantastiskt givmildt, allt var gratis! Ca 4000 besökare var det, så det var verkligen stort i lilla Huay Yang.
Det är så häftigt att få vara med och uppleva detta och kvällen blev speciell för mig, för jag fick åka med vår maid Mrs Noch dit och på vägen upp så stannade till vid hennes hus som låg typ i djungeln. Och jag som tycker att jag bor thaistyle...

Mrs Noch får köra för jag vågar inte skjutsa..
Men hem körde jag själ i mörkret och gjorde tom
en U-sväng på motorvägen!
 

Det var "bara" en stig in till hennes hus.

Fin djungel med mycket växter had hon, tom en dam som jag tyvär
inte tog kort på.

En pressening hanger som skydd för alla löv som faller ner.

Det här är så häftigt, en kokosnöt som börjat växa.


Dags att bege sig till festen!

Framme, svart klädsel var klädkoden.

Pedagoger och bihang :)

Pad thai är mums!

Färgade räkchips är läskiga....

Skådebröd för mig...

...men inte för alla ;)

Mrs Noch man serverade mig fiskkakor som någon vän hade lagat.
Spicy och goda!

Friterade bananer.

Mitt massageställe stängde kl 12 för att bjuda på "struvor"

Så vackra och goda. Riktigt smarrigt om man ber ståndet bredvid
lägga en kokosglass kula ovanpå.

Provade ej...!

Flera 100 meter med folk och matstånd.

Gott och skoj!

Sojamjölk med något i... testade ej!

Vissa väntade i timmar för att lyssna på konserten.
 En av de som spelade var visst riktigt känd.

Namnteckning för att få ett ljus som skulle tändas i slutet på kvällen.





Ljusen tända och riktigt högtidligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar