fredag 7 oktober 2016

Kan INTE rekommendera "Isi bad och duschskydd"

Efter att ha prövat Ica kassar, alla dess storlekar på sopsäckar, frystejp och silvertejp mm i några veckor gav jag upp! Gipset blev blött vid tårna när jag duschade.. Det vita luddet som ligger under gipset kändes FÖR vått, speciellt när jag visste att det fuktiga kanske spred sig till mitt oläkta operationssår :(
Så jag gick på Apoteket och köper 5 st "Isi bad och duschpåsar" för 99 kr och blev ÄNDÅ blöt - argh!
Hur är det möjligt?! Var tvungen och undersöka saken och blåser upp påsen jag haft på foten och jo visst en liten reva... Prövar nästa dag igen och samma sak.... Dag tre tänker jag att det lär vara gipset som river sönder påsen när jag sätter på mig den, så superförsiktigt tar jag på mig den och ändå blev det en reva :( och foten blöt ( igen!! ) 
Dag 4 och näst sista påsen blåser jag upp innan jag använt den och inget hål :) tar på den försiktigt och BLIR blöt!  Dag 5 och sista påsen tänker jag inte ens nämna...
Konstaterar att de specialgjorda dyra påsarna var absolut inte bättre än soppåsar, verkar som att det är för tunn plast som inte tål hårt gips eller kanske var fogarna på det nykaklade golvet för vasst ;) Eller så var de inte tänkt att man skulle sätta ner foten på golvet ;)
Helt onödigt köp iallafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar