torsdag 27 oktober 2016

Nu är gipset väck!

Sicken tur, nu är gipset väck.
Så nu är det bara kryckorna som ska väck innan flyget lyfter till Thailand.
Jag vill absolut inte gå på kryckor då!
Hur ska det gå till ? Med en resväska och ett handbagage på hjul?!
I och för sig så har jag sällskap på sträckan Arlanda - Hua Hin av min gamla kollega Anders Wangenfors, men han har ju sin packning...
Och inte bara sin, utan även min...
Eftersom han "bara"ska vara i Hua Hin i 3 veckor så behöver han inte ha med sig så mycket, eller hur?! ;)
Så då fanns det plats för lite av mina saker också ;)
Men kryckorna ska lämnas i Sverige. Punkt!
Jag kan ju inte jobba med kryckor heller.. Men jag har några dagar på plats att rehaba på innan det drar igång och solen gör säkert underverk!
Ja, hur går det då med rehaben?
Jo, jag gör mina 5 övningar 3 gånger om dagen för att få upp rörligheten i hälsenan och fotleden, men jag är fortfarande riktigt stel och halt. Men det går framåt och jag får lov att tänka på att jag inte har varit utan gips så länge, men ibland har jag visst inget tålamod alls.
Eftersom såret tog tid på sig att läka så fick de ta av gipset ett antal gånger för att kolla att det läkte som det skulle, vilket innebar många gipsbyten och likt ett barn så valde jag självklart ny färg på gipset varje gång,
Pepprar er med lite gipsbilder innan det är tack och go`natt.
Högläge i köket hos mor och far.

Högläge på Waynes.

Lite mysigt med gips ibland..

Högläge i solstolen.
 
 Ibland har jag tappat tålamodet och tjurat ihop, men det går att göra mycket fast man är gipsad:

Det går att träna med gips.


Böcker hinner man läsa också

Funkar bra med uppdatering av Connect också

Roddmaskin går bra

Vila i soffan på Class Gym går bra..

Åka buss från Mora lasarett

Masexpressen
Hm... mitt gips som var orange fick alltså aldrig vara med på bild. Och det som jag valde med omsorg för att det var så "höstigt";)

Nu är det tack och go´natt för mig.
Sov gott! // Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar