lördag 20 juni 2015

La Floria

Idag blev det en kortare tur, vi tog bilen till Les Prasz. Christer drog nitlotten och får köra bilen (varje gång, vi tar bil) eftersom vi var lite snåla och anmälde bara en chaufför när vi hyrde bilen, men han gör det fantastiskt bra! (Trafiken är inte lika hätsk här som den kan vara utomlands). Vi vandrade ca 30 min upp till La Floria, ett litet värdshus med  mycket blommor och växter som är väl värt ett besök. Där åt vi en hederlig omelett med gräslök  och drack ett glas vitt vin. Smakade fint! Vi språkade med ett äldre par från Australien (säkert 70 år och hur vitala som helst) som skulle vandra från stuga till stuga i 10 dagar. De var verkligen inspirerande, så i framtiden blir det nog en sådan vandring! Jag och Janne gick därifrån och hem till Les Bossons och på vägen så stannade vi till vid kabinbanan som tar en upp till "Aiguille du midi" som är så nära Mount Blanc som jag någonsin kommer att komma. Om jag nu åker upp...(rekade lite, kände pulsen öka lite..) Jag är inte kaxig när det gäller kabinbanor, men är ju nu utbildad i KBT och lärt mig att man ska surfa på vågen ("obehagsvågen", som ska klinga ut) vi får väl se...



 Till kvällen hade vi bokat bord på "La Crémerie du Glacier" (inte så många sittplatser så man bör boka minst 2 dagar innan). Helt perfekt, det tog ca 5 minuter att gå från lägenheten dit och de serverade fantastisk god mat, vi hade beställt "Menu Braserade" vi fick grilla vårt kött vid bordet som åts med potatisgratäng och 3 goda såser - mums igen! Åt massor och ändå inte äckelmätt - sådant gillas!
Rekommenderar verkligen detta ställe, god mat, trevlig personal, riktigt hemtrevligt och mysigt och de hade alla årstider framme; julbonader, påsktuppar mm så det fanns massor att titta på ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar